Favicon niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,

Ik heb een keurig favicon.jpg image, die ik met http://www.your-webhost.nl/favicon/favicon-maken.php
naar een favicon.ico (standaard) omgezet heb.

Vervolgens heb ik de favicon.ico opgeslagen en ook ge-upload naar het hoofdbestand.
Tenslotte heb ik in de head toegevoegd:
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">

maar....je raadt het al.... niet zichtbaar live.

Ik heb IE9 op Windows7, maar ook in Chrome niet zichtbaar.

Kortom: ik doe iets fout, maar wat-o-wat?
Het leek zo simpel.....

Thanks
Frans

welke website?

... het is een zakelijke site, die ik niet aan Helpmij Forum wil koppelen,
maar het enige dat ik aangepast heb is in de head de html

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">

erin gezet, dus daar valt ook niet veel aan te zien.

Het bestandje heet ook favicon.ico en staat in het rootbestand van de website.

Waar ik ook google, overal wordt het zo gedaan, maar toch mis
ik iets (simpels)?

Thanks!
Frans

Ik heb zelf heel vaak dit probleem gehad. Wat vaak het probleem is, is dat bij een simpele refresh de favicon vaak niet opgehaald wordt. Wat je kan proberen is je cache te legen, naar www.[url van je website].nl/favicon.ico te gaan en die refreshen, of even geduld hebben. Héél misschien werkt een Ctrl+F5 of Ctrl+shift+R ook, maar hier heb ik zelf nooit echt veel goeie resultaten mee gehad op het gebied van favicons.

Succes!

....dank je, al je optie geprobeerd, maar nog steeds geen favicon zichtbaar.
Cache heb ik geleegd, en als ik www.<url website>.nl/favicon.ico invoer, dan krijg ik een pagina vol met:

<b>Deprecated</b>: Function eregi() is deprecated in <b>/var/www/qbmain/data/www/your-webhost.nl/favicon/phpThumb.php</b> on line <b>143</b><br />
<br />

Op regel 143 staat niets spannends:
<style type="text/css">

dus dat lijkt me niet.

Nog een andere suggestie???

Dank
Frans

Als je als tag <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon"> gebruikt en je pagina staat samen met de favicon in de root zou je hem moeten zien bij www.<url website>.nl/favicon.ico (probeer maar is bij verschillende websites, dan krijg je altijd de favicon te zien, zoals http://www.helpmij.nl/favicon.ico). Ik denk dus dat óf het uploaden verkeerd is gegaan (misschien heeft je webhost nog een public_html directory oid?) óf de conversie van je favicon jpeg is verkeerd gegaan (dan zou ik het nogmaals proberen).

...Het is gelukt, de favicon werkt.

Alleen lukt het niet om bij een site waar een redirect op draait vanaf een ander domein, de
favicon zichtbaar te krijgen.

Voorbeeld:

Op de site www.ditismijnsite.nl/english draait de favicon wel
Op de site www.ditismijnsite.com (waar een redirect op draait naar www.ditismijnsite.nl/english)
werkt de favicon niet.

Iemand die hier nog een briljante oplossing voor heeft?

Tks
Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan