Favicon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je deze probeert:
HTML:
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="http://www.faviconer.com/uploads/24/263/favicon.png" />
... geeft dat hetzelfde resultaat?
  • Dat is de code die w3.org en webrichtlijnen.nl gebruiken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

uDit geeft hetzelfde resultaat.

Maar met deze heb ik nog meer problemen dan alleen het favicon.

De pagina's verschillen afh. van de browser.

Zo moet het zijn: (dit is google chrome)
Bekijk bijlage 170285

In Firefox:

is het ok (zelfde als chrome)

MAAR nu....(de lastigaards)

IE: (1foto verkeerd weergegeven en 1 ontbreekt)

Bekijk bijlage 170287

Opera: (geen foto's langs de zijkanten)

Bekijk bijlage 170289

En bij safari is dit probleem er:

Bekijk bijlage 170291

Ik wil dat alles weergegeven wordt zoals bij google chrome/firefox.

Hopelijk weet iemand hier raad mee(favicon of correcte weergave in alle browsers)

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
En nog een probleem(het regent problemen):

Mijn fontface wil er maar niet doorkomen(hij kwam er eerder wel door en nu plots niet meer)

Mijn index en style staat in vorige post

Hier geef ik nog eens mee waar de fontfacebestanden exact staan(mischien verkeerd gelinkt naar de locatie)

Het staat in de map fontface.(die bij html files zijn, waar ik ook nog een map CSS en images heb) eerst css, dan fontface dan images gevolgd door html bestandjes.

fontface\Squealer\....(hier komt de bestandsnaam.(...))

Mvg gast0187

Heb dezelfde test ook even lokaal gedaan, met als uitkomst (onder WinXP):
  • Bij Chrome komt de favicon meteen: wel in het tabblad, niet in de adresbalk.
  • Bij Firefox komt de favicon: niet in het tabblad (maar dat zal dus aan mijn pc liggen), niet in de adresbalk.
  • Bij Opera komt de favicon: totaal niet, dwz. wel een Opera-icoontje "Lokaal" bij de adresbalk.
  • Bij Safari komt de favicon: totaal niet.
  • Bij IE7 komt de favicon: totaal niet.
Dus eigenlijk hetzelfde als jouw resultaat: browsers doen het lokaal duidelijk anders dan online!

Nu zei je (in nr. #5 hierboven): "De site staat niet online (het is niet de bedoeling om die online te zetten, anders schend ik copyright)".
Maar ...
  • als de favicon het in Chrome doet,
  • de rest het ook in Chrome doet,
  • en je de site niet openbaar maakt (online, of door een andere manier van verspreiden) maar alleen maar zelf lokaal bekijkt,
... dan bekijk je 'm toch gewoon in Chrome, en is er geen probleem. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dat zou je idd kunnen zeggen

Maar ...

ik zou graag hebben dat het in alle browsers werkt.(Dat kan dan van pas komen voor als ik eventueel dan sites maak die ik wel wil verspreiden, m.a.w. ik ben gewoon geïnteresseerd hoe je dat compatibel maakt voor alle browsers))

Kan je me hierbij helpen?

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Bedankt om ook de lokale test van favicons uit te voeren (nu lijkt het me duidelijk)

Ik ben bezig IE10 aant installeren op men windows 8 (eens zien wat dat betreft voor de weergave)

Het schijnt betere ondersteuning te hebben voor HTML5

Mvg gast0187

Hoera!, Mijn browser wordt ook correct weergegeven in IE10(preview versie voor windows 7, niet bij oudere versies)

Mijn site is in HTML5 gemaakt (en ie10 ondersteund in die laatste versie beter html5)

Dit is een hele prestatie, ervoor zorgen dat ie mee wil werken.:P

De browsers die nu nog tegenwerken zijn opera en safari.

Kan het zijn dat het correct geprogrammeerd is en deze browsers (opera, safari) deze html5 elementen niet ondersteunen?

Mvg antoon

De browsers die nu nog tegenwerken zijn opera en safari.

Kan het zijn dat het correct geprogrammeerd is en deze browsers (opera, safari) deze html5 elementen niet ondersteunen?
Opera en Safari hebben betere HTML5 ondersteuning dan IE10 (tenzij je met oude versies werkt natuurlijk). Ik zie in de code die je boven gepost hebt ook geen elementen die niet door Opera ondersteund worden. Wat gaat er trouwens fout bij die twee browsers? Als dat iets met het iframe is dat moet je het frameborder gedeelte verwijderen, en vervangen door het atribuut seamless (zie ook hier), al kun je natuurlijk beter helemaal geen iframe gebruiken.

Ik heb van alle browsers de nieuwste versie.

Met het iframe heb ik geen problemen maar wel met 2 foto's die ik binnen mijn container definieer die in safari/opera niet of verkeerd worden weergegeven ik zal een foto posten.(correcte weergave en de 2 foute)

En wat is methode 2 dan ? (zonder iframe) ik zou niet weten hoe te doen.

Mvg gast0187

Kan iemand het fontface probleem oplossen of weergave?

zie post #23, #30, #31

Alvast op voorhand bedankt.

Aha, je zei:
Het staat in de map fontface.(die bij html files zijn, waar ik ook nog een map CSS en images heb) eerst css, dan fontface dan images gevolgd door html bestandjes.
fontface\Squealer\....(hier komt de bestandsnaam.(...))
En als je weet dat vanuit een stylesheet verwijzingen altijd gaan vanaf de map waarin het stylesheet staat, zoals:
Code:
#achtergrond{
    background-image: url('../images/seamless.png');
}
... kijk dan nog eens naar:
Code:
src:url("fontface/Squealer/SQUEALER.eot?") ... enz.
:)

Dankje csshunter, de fontface werkt nu.

Nu verder met het weergaveprobleem in verschillende browsers.

Mvg gast0187

UPDATE

Er komt een update van mijn bijlage safari.jpg en de css file wordt spoedig ook geupdated

De foto's langs de zijkanten worden nu toch goed weergegeven maar nu zie ik een ander probleem bij opera.

In woorden kan ik je al zeggen mijn videopagina met video's uit youtube worden allemaal weergegeven, maar als ik scroll(beneden naar boven en andersom) komend video's van buiten mijn container(raar)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de huidige oplossing.

Iemand suggesties nog? of moet ik het topic als opgelost markeren?

Laatst bewerkt:
dag,
Ben heel lang aan het zoeken geweest met hetzelfde probleem.
Kwam er uiteindelijk achter dat niet elke extensie (.icon) dezelfde is.
Deze site: http://www.favicon.cc/ werkt gratis (*registreren hoeft ook niet), en elk probleem dat ik had met onzichtbare favicons waren voorbij!
Je kan hier een favicon zelf ontwerpen, maar ook elk bestaand plaatje uploaden om om te zetten naar een 16x16 favicon.icon.
groeten,
Leonard van Rhijn

ps. laat even weten of het je gelukt is.

Ik zal dit vanavond even testen met een nieuwe site waar ik mee bezig ben,
de code uit mijn vorige topic's nu niet meer.(ik zal ze mischien weghalen, of tja het stoort nu precies ook niet)

Bedankt voor alle antwoorden

@Leonard55, ik denk dat dit het probleem is(ik wist ook niet dat er verschillende .icon extensies waren)

Ik laat je weten of het hiermee lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan