"Favorieten" geeft c-schijf weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantertje

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Berichten
25
kan iemand mij vertellen hoe ik de inhoud van de map "Favorieten" terug kan krijgen in IE6.0.
Als ik nu nl. "Favorieten" aanklik in IE6.0 (W98se) dan krijg ik alle mappen en bestanden van mijn c-schijf te zien!? "Ik" krijg het niet voor elkaar, verwijderen is geen optie want dan verdwijnt de map of bestand ook uit verkenner!!

bij voorbaat dank

Henk
 
Tools>Internet Options, Tabblad General, dan click op Settings bij Temp. Internet Files en dan Move Folder.
 
ik heb gekeken wat je bedoelt maar ik denk dat ik dan de map Tijdelijke Internet bestand ga veplaatsen en mijn probleem is dat als ik bovenaan in de balk van IE6.0 bij Favorieten aanklik, ik in Favorieten daar de hele inhoud van mijn C-schijf te zien krijg!

misschien doe ik iets niet goed??
 
Bestaat er nog wel iets als een map favorieten? Check met de verkenner.

Groetjes,
Bennie
 
beste Bennie,

in de map Windows staat bij mij zeker nog de map Favorieten (vol met "favorieten"!....dus?!!!!

ik hoor wel....Henk

(An overigens toch bedankt voor je reactie)
 
Het probleem is nog niet opgelost!
Als er een deskundige in "the House" is die weet hoe ik dit "Favorieten" probleem kan oplossen zou ik hem/haar zeer erkentelijk zijn.

ik hoor graag....Henk
 
Beste mensen,

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om jullie nogmaals te vragen om advies voor het oplossen van mijn zgn. "Favorieten" probleem.
Over mijn vraag hebben zich inmiddels 77 bezoekers gebogen, twee hebben er serieus gereageerd maar konden mij schijnbaar niet verder helpen want tot op heden nog steeds geen deskundige met een afdoende oplossing.

ik hoor graag wat van wie dan ook.....

groetjes Henk
 
Na wat zoeken op internet heb ik een oplossing voor je kunnen vinden...

Je moet wel bekend zijn met de registry voor dit!

Start
Uitvoeren
Regedit

Ga naar het volgende registry path:
HKEY CURRENT USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Nu zie je een favorites(favorieten) key staan...
bij jou staat de value hiervan op "C:\"

als je deze veranderd naar:

"%USERPROFILE%\Favorites"

Of naar het gewenste favorieten path...
"C:\Windows\Favorieten" bijvoorbeeld...

werkt het weer naar behoren

Mijn Windows is engels dus de mappen kunnen ietswat verschillen...

Dit moet werken :)
Ik heb het getest met "C:\" hier en ik krijg dan inderdaad de contents van mijn c drive te zien...

Greetz,
Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Beste Jeffrey,

Wouwww....Ik ben er helemaal stil van. Ik heb de wijzigingen via regedit aangepast en ja hoor alles weer zoals het was!!
Heel erg bedankt, voor mij ben jij een echte kanjer.

groetjes Henk

p.s. Als ik weer eens een moeilijk probleem tegenkom, heb je dan voor mij een tip, hoe het beste zelf op het internet te zoeken???
 
Hoi Henk,

Graag gedaan hoor!!

Als ik een moeilijk probleem tegen kom zoek ik meestal eerst effe op google of in het forum hier...Op google is *bijna* alles te vinden (als het hier niet behandeld is)

Greetz,
Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan