Favorieten maakt eigen map aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzanne1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
Berichten
2
Even een vraagje. Sinds enkele tijd verschijnt er steeds in mijn Favorieten een map genaamd Links. Er staat niets in. Ik heb het dus zelf niet aangemaakt.
Hoe zorg ik ervoor dat dit niet steeds verschijnt? Als ik de map verwijder komt het steeds terug.

Alvast bedankt.
 
Scannen op spyware lijkt mij. Lees het begin van dit topic goed door en voer het uit: klik-->Helpmij tegen spyware offensief deel 6<-- Mocht na gebruik van Ad-aware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, dus niet hier, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens ook daar verder.
 
Omdat de map leeg is denk ik niet dat dit met spyware te maken heeft, maar dat dit gewoon de map Koppelingen (=Links) van Windows is.
Om die weg te halen kun je hier Tweak UI downloaden.
Haal op het tabblad IE het vinkje weg bij "Show links on Favorites menu." (Zie bijlage.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik dit via het register verwijderen want met mijn versie van tweak ui kan het nog niet mee.
 
Je kunt ook met de rechter muisknop op Links klikken en vervolgens op Eigenschappen.
Geef daar aan dat de map Links verborgen moet worden.

Guus.
 
Start > Uitvoeren > Regedit.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar

Als het goed is staat daar een sleutel genaamd: LinksFolderName verwijder de naam Koppelingen en laat het veld leeg klik dan op OK. Sluit pc af en start hierna weer op.

PS: Let wel op met aanpassen/verwijderen in je register. Maak anders een Back-up door de regfile te exporteren naar b.v je Documenten.
 
...heb wel ergens gelezen dat je dan de mappen in de favorieten niet meer op volgorde krijgt.

Klopt. Niet de mappen alleen, alles wordt neergezet in de volgorde van toevoeging.
 
Ik maak juist gebruik van Koppelingen. Heb nu op de koppelingenbalk onder diverse mappen tig snelkoppelingen, harrie-handig!
 
Geplaatst door gezina
heb wel ergens gelezen dat je dan de mappen in de favorieten niet meer op volgorde krijgt.
Met Tweak UI heb je daar geen last van en ook niet als je de map Links/Koppelingen gewoon verbergt door bij Eigenschappen een vinkje bij Verborgen te zetten.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan