Favorieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Berichten
271
Halo beste mensen, ik wil graag dat mensen mij kunnen toevoegen aan hun favorieten via een knop, dus klik hier om mij toe te voegen, maar dan wel met een icontje er bij?

Alvast bedankt, Broertjuhhh
 
De knop voor het toevoegen aan de favorieten maak je zo:

<a href="#" onclick="window.external.addfavorite('http://www.broertjuhhh.nl', 'Broertjuhhh');">Toevoegen aan favorieten</a>

Waarbij de eerste waarde het adres naar de website is en de tweede waarde de tekst die bij de favorieten komt te staan (de titel van de website dus).

Dan het icoontje, dat heet een favicon. Zet het volgende in de head van je website:

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" />

Het bestand moet favicon.ico heten, maar de locatie mag je zelf bepalen. Die moet je aangeven op de plaats waar nu favicon.ico staat.

Het maken van favicon.ico is niet moeilijk. Je maakt eerst een afbeelding (bijv. gif of bmp) van 16 bij 16 pixels groot, daarna ga je naar de volgende website: http://tools.dynamicdrive.com/favicon/
Je laat het plaatje op en je klikt op Download favicon. Alleen nog uploaden naar je website en klaar. :thumb:
 
Jeroen bedankt, ik ga het gelijk proberen, dat icontje had ik al gemaakt bij Favicon, maar het lukte mij niet om het werkend te krijgen.

Alvast bedankt en ik laat het je wel weten.

Groet Broertjuhhh :thumb:
 
Nou dat was als nog even sleutelen, maar het is gelukt, dus pluim op je hoed en bedankt voor de hulp.

Moet het betreffende icon ( favicon ) heten en zo niet waarom, of mag je het ook een andere naam geven ?

Hé nogmaals bedankt, Broertjuhhh

Ps. Ik maak de vraag als opgelost, dus kan je je antwoord naar mij sturen ?

:thumb:
 
Een simpel antwoord: Anders pakt de browser het icoon niet. :D
 
Dus het is een vast gestelde browser regel dat het ( favicon ) moet heten ?

Dus heeft het geen zin om hem een andere naam te geven ?

Groet Broertjuhhh
 
Ja, als je het een andere naam geef, doet ie het niet, en dat komt door de browser.
 
OK, dat is duidelijk dan, hé gozer heel erg bedankt voor je hulp en tot helpmij's.

Groet Broertjuhhh
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan