Fax hangt op na 25 sec.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daaf

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
14
Als ik een fax verstuur met Faxconsole wordt de verbinding na 25 sec. verbroken. In de wachtrij wordt een "onherstelbare fout" gemeld. Heb de boel al een aantal keer gedeinstalleerd maar ik krijg het er niet uit. Met een ander faxprogramma lukt het wel, maar die maakt weer geen gebruik van het outlook adressenbestand. Wat moet ik hiermee? Heb een recent systeem met extern modem, XP-pro en office-xp (2002).
 
In de logboeken van XP kan je zien wat de fout was (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding). Plz post.

Groetjes,
Bennie
 
Kreeg een stuk of 5 keer het bericht: "De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op een onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode.
Bron: ipnathlp, gebeurtenis-id: 32003, type: fout". Ik kan hier niet zo veel mee. (maar wel weer wat geleerd!)
aniwee thanks.
 
Dat is een erg vreemde foutmelding. Kijk maar eens hier. Zal ook voor XP gelden. Maar je zit toch niet in een netwerk?

Groetjes,
Bennie
 
Zat inderdaad niet goed te kijken Ben.
De juiste melding was een 32068. Ik moest de modem goed installeren en kijken of het wel juist aangesloten zat en het juiste faxnummer bellen. (wordt je toch niet goed van)
Al met al heb ik de boel aan de praat gekregen met een standaard windows-modemdriver. Werkte echt prachtig, alleen als ik Internet weer op wilde moest ik het even aan en uit zetten. Zal wel een een of andere init-string te weinig in de driver staan. Heb het een en ander aan inferieure drivertjes van het net geplukt maar het wilde echt niet lukken.(conextantSC56D)
Is al een poos geleden dat ik zelf drivertjes voor apparaten klopte, dus heb geen risico genomen en op zoek gegaan naar een xp-build modem.
Kan inmiddels weer vrolijk faxen. (Wat je allemaal niet overhoop moet halen omdat de meeste bedrijven waar ik voor werk alles nog per fax doen).

Ben hartstikke bedankt, ik hoop dat er nog wat meer mensen hier wat van geleerd hebben.

vriendelijke goet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan