fax installeren in XP en W7

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik probeer de faxmogelijkheid toe te voegen in XP via de wizzard in Config>Software>Windowsonderdelen toevoegen>Faxservice.
Hij geeft daar aan dat hij bepaalde bestanden niet kan vinden op de harde schijf:
"Plaats de XP-installatieCD met service-pack3" Ik heb echter alleen de originele CD met Sp2. (Sp3 is daarna ooit wel gedownload en geinstalleerd). Maar daar kom ik ook niet mee verder. Hij kan het nog steeds niet vinden. Wat nu?

Ik herinner me nog dat ooit bij W98 iemand voor mij heel simpel een virtuele printer installeerde om faxen vanaf de pc te verzenden. Kan dat hier ook, hoe dan?

In W7 wordt gezegd dat je over een extern faxmodem moet beschikken. Lijkt me ook sterk met ADSL....is hier ook geen andere weg?

Maak zelf even SP3 geïntegreerde installatie-bestanden:
a. Maak een nieuwe map: C:\Winxpsp3
b. Kopieer de inhoud van de XP-cd in die map
c. Download het volledige SP3 pakket: hier, en zet het in de hoofdmap van C:
d. Integreer SP3 in de map van a. via:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\Winxpsp3
e. Gebruik de map C:\Winxpsp3\i386 via Bladeren als om installatiebestanden van XP SP3 worden gevraagd.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt Tijs, maar ik ben zo'n digitaal licht, voordat ik alles ontregel: welke plek bedoel je precies met "en zet het in de hoofdmap van C" ? (ik heb liever geen ruzie met de al geinstalleerde SP3). Hoe kunnen er overigens in de reeds gedownloade Sp3 (en altijd braaf geupdate Windows) bestanden ontbreken , die wél in de nieuwe Sp3 zitten?

Hm, ik heb het al door geloof ik

Laatst bewerkt:
Hm, ik heb het al door geloof ik

Kun je aangeven wat je hier precies mee wilt zeggen? Ik kan er niets uithalen dat betrekking heeft op je vraag of de gegeven tips....

Tijs.

Ik ben er druk mee bezig, alles ging daarnet goed totdat ikbij het integreren de volgende foutmelding kreeg:Clipboard01.jpg

De uit te pakken sp3 staat netjes naast de nieuwe map in C: . bij Start>uitvoeren> gaat hij uitpakken in d:, als hij bijna klaar lijkt te zijn komt deze foutmelding.

Laatst bewerkt:
Dat kan vlgs. mij maar 2 dingen betekenen:
a. Je hebt geen echte Windows XP CD gebruikt om te kopiëren (dus bijv. een herstel-cd die de fabrikant heeft samengesteld die (bijv.) niet een map i386 bevat).
b. Je hebt de instructie verkeerd gevolgd, en (bijv.) rechtsklikt op de CD-speler met de XP CD erin en gekozen voor kopieren. Dat geplakt in de C:\Winxpsp3 map. Wat ik bedoelde is dat je in Verkenner de inhoud van de CD weergeeft daarvan alle getoonde mappen en bestanden plakt in die C:\Winxpsp3.

Zie hieronder als voorbeeld hoe de structuur van de map C:\Winxpsp3 eruit kan zien met de inhoud van een XP SP2 installatie CD erin gekopieerd. Dit is dus vóór de integratie van SP3.

Succes,

Tijs.

attachment.php

Bijlagen

• winxpsp2_install_folder.JPG
    winxpsp2_install_folder.JPG
    52,2 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Dag Tijs,
ik ben weer een heel stuk verder gekomen, de mappen in C:\Winxpsp3 bleken inderdaad nog ingepakt te zitten in VRMHOEM_NL . Dat was snel opgelost. Integreren ging nu ook goed. Maar de faxservice installeren ging vervolgens weer fout: hij kan een aantal dll-bestanden en bv ook fxssvc.exe "niet kopie�ren, controleer de locatie" . ("Gebruik de map C:\Winxpsp3\i386 via Bladeren als om installatiebestanden van XP SP3 worden gevraagd", heb ik ��k gedaan). Het bestand fxssvc.exe heb ik vervolgens als proef met de zoekfunctie uitgebreid laten zoeken maar het is onvindbaar, zal met die dll-bestandjes ook wel zo zijn.......
En ik heb toch ook �cht de origineleXP-installatie CD (incl sp2) gebruikt!

Denk eraan dat bijna alle bestanden 'ingepakt' staan in de i386 map, dus ipv. met een .dll of .exe extensie met resp. een .dl_ en .ex_ extensie. Als Windows XP vraagt om bestanden worden zowel de 'uitgepakte' als 'ingepakte' versies gevonden. Word de 'ingepakte' versie aangegeven, dan pakt het installatie-programma automatisch het bestand uit (dus naar een .exe of een .dll).

Zoek dus (met als voorbeeld dat fxssvc.exe) bestand: Zoek naar fxssvc.*
Zo worden ook de 'ingepakte' versies gevonden, dus fxssvc.exe én fxssvc.ex_
Zie hieronder alle bestanden die qua naam met fx beginnen, met rood aangemerkt dat ene bestand ('ingepakt'). En (zoals al aangegeven) gevonden in de i386 submap van de map waar de SP3 geïntegreerde installatie-software staat.

Succes,

Tijs.
attachment.php

Bijlagen

• fax_bestanden_xpsp3.JPG
    fax_bestanden_xpsp3.JPG
    76,4 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Hij heeft nu na een hernieuwde zoekactie inderdaad FXSSVC_EX gevonden in de nieuwe winxpsp3 / I386 map. En nu ook de uitgepakte exe in de oorspronkelijk al aanwezige C:\Windows\sp3\I368 map. (deze laatste kon hij bij de eerste poging ook niet vinden, zal wel aan mijn onbeholpen zoekactie hebben gelegen...). Maar wat nu? Waarom kan hij die niet gekopieerd krijgen? Moet ik toch eerst iets uitpakken/installeren vóórdat de faxservice geinstalleerd kan worden?

Je zult voor de faxservice inderdaad een (interne of externe) faxmodem moeten hebben. En natuurlijk een telefoonlijn die je erop aan kunt sluiten.
Heb je een of beiden niet, dan is dit hele project zinloos.

Tijs.

Da's dan jammer! In Windows98 kon het kennelijk wel (door een virtuele faxprinter aan de printerlijst toe te voegen, kon ik berichten als fax verzenden via de modem die daar toen opzat (toen moesten we nog inbellen voor internet, waarom zou dat dan nu met ADSL ook weer niet werken?), niet ontvangen maar dat was minder belangrijk). Ik heb daar zelf helaas geen kaas van gegeten, die faxprinter toevoegen deed ook iemand anders voor mij. Nou ja, toch bedankt voor alle moeite Tijs!
(en ik heb er toch ook wel weer wat van geleerd........)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan