Fax modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Beste mensen,

Ik heb een usb 56K modem van sweex waar ik mee zou kunnen faxen, maar echter lukt dat niet.
ik heb telefonie van @HOME waar ik mijn fax modem op aangesloten heb als ik nu een fax wil verzenden krijg ik de melding dat de lijn bezet is.

Nu heb ik met @home gebeld die beweren dat ik geen modem op modem kan aansluiten terwijl ik de fax modem gewooon op de telefoon lijn van het @home modem heb .

Als ik een gewonen fax apparaat aansluiten werkt het namelijk dus neem ik aan dat het een fax modem ook moet werken en er geen verschil in zit.

Iemand nog oplossing of ideeen dan hoor ik dat graag.

Je melding geeft in zijn totaliteit aan dat het probleem niet bij @home ligt, maar veel waarschijnlijker bij de (de installatie van) je faxmodem.

Uitleg: Vriend van mij heeft ook @home, maar kreeg o.a. geen kiestoon. Ander faxmodem in zijn pc, en het werkt prima nu.
Natuurlijk kun je ook nog kijken of de telefoonkabel wel goed is, maar 99% zeker ligt het aan je faxmodem of diens installatie op je pc (hardware en/of drivers en/of instellingen etc.)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het ligt inderdaad niet aan @home maar het lag aan mijn kabel die vanuit mijn modem naar de fax selector ging die was kapot want op mij telefoon kreeg ik ook geen kiestoon.

Nieuwe kabel geprobeerd en met mijn vriendin heen en weer gefaxt en het werkt nu prima.

Alleen als ik een telefoon gesprek krijg zit er wel vertraging in de beller hoort 3 overgaan en dan gaat pas mijn telefoon over maar dan heb ik al de pech dat mijn fax modem het gesprek beantwoord. dus dan kan ik het beste zeker de fax modem pas laten opnemen naar 10 overgaan dan heb ik denk ik wel tijd genoeg om de telefoon op te nemen.

Zet die teller inderdaad maar flink hoog, maar test wel of het geen in-gesprek toon voor de beller/faxer oplevert. Per slot gaat voor hun de telefoon al een paar keer over voordat bij jou een beltoon doorkomt.

Verder mooi dat het geholpen heeft. :thumb:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de fax op 10 overgaan dat werkt perfecht alleen een nadeel is nu wel door die fax selector ik zie geen nummers die mij bellen en ik heb een telefoon met knipperend lampje als de telefoon gaat die doet het ook niet maar dat is allemaal geen probleem tenslotten werkt alles nu prima zoals ik had verwacht en wilde,

Bedankt voor de recatie en voor het meedenken stel ik zeer op prijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan