Faxen op een Experiabox v9

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Geachte mevrouw/meneer,

Ik heb een Experiabox V9 geinstalleerd het enige is dat de fax geen faxen meer ontvangt dat heeft met de digitale ontvangst wat eigenlijk analoog moet zijn.

Is de poort op de Experiabox V9 in te stellen hiervoor volgens een collega wel maar ik wil meer menningen weten?

Alvast bedankt.

Als er nog een analoge poort op de Experiabox zit zou het moeten werken (= RJ11 telefoonstekker).

Alternatief kun je natuurlijk ook een nummer aanvragen bij de gratis dienst XOIP.com en vandaar al je faxen rechtstreeks in je mailbox ontvangen en versturen.

Als je nog een vast tel nr hebt... kun je de fax aansluiten op de splitter voor het telefoon ADSL modem, als het ADSL betreft...
Dan is het signaal nog analoog dat je op de telefoon uitgang vd splitter afneemt.
Andere opties zijn ook goed boven, het is maar net wat kan en wat je wilt...

Er zit twee kleine RJ11 aansluitingen op de router echter heb ik twee nummers de hoofdnummer is voor het bellen en de andere om faxen binnen te halen ze hebben al een nummer en ook een faxapparaat. dus een andere nummer XOIP nummer is geen optie. Ik heb als de fax leverancier gemailt maar daar krijg ik geen reactie van.

Ik zelf zou de fax uit de deur gooien maar het gaat om de fax van mijn schoonouders er zijn nog diverse branches die nog faxen dat is de reden.

Neem eens contact op met KPN. Zij zouden je moeten kunnen vertellen of faxen nog mogelijk is en wat je er dan voor moet instellen.

Ik weet dat er nog gefaxt wordt op deze wereld, maar dan zou je er alsnog voor kunnen kiezen om je eigen stuk te digitaliseren. Dat er dan bij de ontvanger een fysieke fax uitrolt maakt dan verder niet uit. Scheelt aan jouw kant enorm in gemak, verwerkingstijd en overzichtelijkheid.

http://www.kpn.com/ss/Satellite/xHS.../attachment/847557-ipb-v9-handleiding-web.pdf

in de handleiding van de EB9 staat het toch hoe je een fax aan moet sluiten....:
Ook ander telecomapparatuur dat werkt op een vaste telefoonlijn kun je aansluiten op de splitter, bijvoorbeeld een
alarminstallatie, fax of pinapparatuur. Volg de instructies zoals het aansluiten van de telefoon op de splitter of laat de
installatie uitvoeren door een KPN monteur of de leverancier van de betreffende dienst.

Werk je zonder splitter?
Heb je een analoge telefoon lijn met dito nummer dan.... heb je de splitter nodig...
of heb je een VOIP nr en VOIP fax?
In dat laatste geval moet je de VOIP lijn in het modem instellen.... en niet de splitter gebruiken...

Laatst bewerkt:
de fax lijn en telefoon gaat inderdaad via de VoIP lijn. Splitter moest ik van KPN er tussenuit hallen echter geen succes, Ook vroeg hen na informatie dat de poorten in te stellen zijn afzonderlijk naar analoog. Met het antwoord dat kan niet volgens het afgenomen pakket. Ik vroeg als ze dat pakket zouden aanpassen kan het dan nog steeds het zelfde antwoord. Beetje vreemd. Ik heb iemand anders benaderd en die gaf aan een soort van module er tussen te plaatsen dan zou hij het moeten doen.

In een aantal modems moet je de fax optie T38 aanvinken.... om compatibel te zijn voor een VOIP fax.

Ja het is een modem van KPN en daar kan je niet veel op aanpassen en ook hun doen dat niet.

Zou moeten werken als dit jouw modem is...
http://experiabox-info.nl/images/Handleiding_KPN_ExperiaBox_Arcadyan_PSTN.pdf
VoIP Features
• Fully compliant to interoperate with the KPN (NSN) VoIP Service knows as IPB (InternetPlusBellen)
• Signalling: SIP (RFC)
• SIP digest methode
Fax support: T.38, Inband, Interopable with main market
softswitches, Multiple line, Multiple number
•FXS : ALS 70 compliant
•FXO: Fully flexible dial plan for PSTN/VoIP outgoing calls
• CODECs : G. 11, G. 22, G. 2 G.29
• Supplementary and Advanced Services
*CLIP (Calling Line Identification Presentation) (DTMF)
*CLIR (Calling Line Identification Restriction)
*Fax transparency
*Forced FXO

Vraag anders hier nog eens door en meldt het resultaat hier:
http://kpn.gebruikers.eu/search.php...it=0&fields=2&sort=datestamp&order=0&chars=50

Laatst bewerkt:
we zijn afgeweken van standaard fax naar faxen naar mail. hij kan wel faxen dus het is op een andere manier opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan