faxen versturen in xP???

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Kan ik in windows XP professionel ook op een of andere manier ook FAXEN ???

Bedankt:thumb:

Als je een modem hebt (telefoon, geen ADSL/Kabel modem) dan kun je met diverse programma's faxen. Naar mijn weten heeft XP zelf ook een faxprogramma.

XP heeft zelf helaas geen Fax programma meer. Op een W95 of W98 SE staat nog wel een zeer fijn Fax proggie wat ik zelf gebruik. Mischien heb je nog een 95 of 98 CD Rommetje liggen. Op de W98 CD Rom moet je zoeken naar OLDWIN 95
Ik kan hem je ook mailen als je wil:thumb:

XP heeft wel faxmogelijkheden: start-conf.scherm-software, Windows onderdelen toevoegen en "faxservices" even aanvinken. Weet niet of het een "fijn" programma is.

Geplaatst door Sidi
XP heeft wel faxmogelijkheden: start-conf.scherm-software, Windows onderdelen toevoegen en "faxservices" even aanvinken. Weet niet of het een "fijn" programma is.

Nooit geweten!!:( Blijf toch maar mijn ouwe W95 faxproggie gebruiken.

Geplaatst door Raymond Bos

Nooit geweten!!:( Blijf toch maar mijn ouwe W95 faxproggie gebruiken.

Nix mis met goede oude programma's. Toch!?:)

Hoe installeert/configureert u een fax-service in Windows XP

Heeft u een faxmodem in uw pc en wilt u daarmee een fax verzenden dan kan dat, alleen wordt de fax-service door Windows XP niet standaard geïnstalleerd dat zult u handmatig moeten doen.

Klik op Start--Configuratiescherm--Software--Windows onderdelen toevoegen of verwijderen. Wanneer de Wizard verschijnt plaatst u een vinkje bij fax services en klik op volgende. Plaats de Windows XP installatie cd-rom wanneer daarom wordt gevraagd en klik op O.K. Klik op finish wanneer de wizard klaar is en sluit alle vensters.

Nu moet u de fax nog configureren.
Klik op Start--Alle programma's--Bureauaccessoires--Communicatie--Fax--Fax console. Wanneer de Wizard start volg dan de aangegeven stappen ( afzender, het modem dat u wilt gebruiken, verzenden/ontvangen )

Verder kunt u aangeven of u automatisch een ontvangen fax wilt printen dan wel opslaan in een map. Bent u klaar met de wizard klik dan op finish.
breekpunt.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan