faxen via de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Hoi, ik zou graag een al-in-one toestel kopen (fax, printer en scanner). Nu is mijn vraag, moet ik een aparte telefoon lijn hebben om te faxen of kan dat via de pc? En als het via de pc kan, gaat dat dan naar een fax op telefoon lijn? Wie kan mij helpen.

Je kunt alles op 1 telefoonlijn aansluiten.

Als je een computer met modem hebt kun je ook faxen vanaf je PC (vanuit Word enz). Een all-in-one is makkelijk om losse A4'tjes te kunnen faxen.

Ik heb een pc met modem van telenet, en zou dan vanaf de pc faxen. Maar gaat dat ook als de andere persoon geen pc heeft, maar een telefoonlijn?

Die persoon moet dan wel een fax hebben, de verbinding is exact hetzelfde, telefoonlijn/faxlijn één pot nat.

Tiborv je bent van harte bedankt voor je hulp. Grtz bibba

Als ik wil faxen met de pc die aangesloten is via de kabel, lukt mij dat niet . Hij vraagt steeds naar een telefoonlijn . Kan er eigenlijk wel gefaxt worden over de kabel, anders het toestel voor niets gekocht.

We hebben het de hele tijd over een telefoonlijn, faxen via kabel lukt niet.

Bestaat er een mogelijkheid om dat op te lossen, anders het toestel voor niets gekocht.

Er zijn wel fax-providers, daar mail je een fax naar toe met opgave van nummer, dit is echter niet gratis. Ik ken er geen, even zoeken dus.

Dat is inderdaad zeer omslachtig. Maar ik heb telenet gecontacteerd en ze zeiden dat ik een telefoon kaart in de pc moet stoppen. Maar nu ben ik vergeten vragen of dat het kan, een telefoonkaart in de pc voor de fax op aan te sluiten en een 10/100 kaart erin om over de kabel te blijven surfen. Mijn besturings systeem is windows xp pro.

Een telefoonkaart? Heb je om specificaties gevraagd? Mij zegt het niets.

Heb om geen specificaties gevraagd, maar denk dat hij bedoelde, een kaart om de telefoonlijn op aan te sluiten.

Op een modem sluit je ook een telefoonlijn aan. Dus het begrip telefoonkaart is nogal verwarrend.

even opnieuw : kan je in de pc een 10/100 kaart steken om via telenet (de kabel) te surfen en ook een modem kaart om de fax aan te sluiten op de telefoonlijn.

Ja, dat kan zonder problemen. Zo heb ik het ook (alleen dan met ADSL, maar het principe is hetzelfde).

Dan zullen wij het ook zo doen, van harte bedankt voor de hulp. Grtz Bibba.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan