FCK Editor installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterV

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2006
Kan iemand mij helpen om op de juiste manier FCKeditor te installeren? Vooral het uploaden van afbeeldingen en documenten lukt me niet. Zijn er bepaalde bestanden waar ik op moet letten en/of aanpassen?
Misschien weet iemand een duidelijke installatiehandleiding (nederlands) waar ik zelf mee aan de gang kan? Het installeren van FCK is dus niet echt het probleem. Ik heb FCK in de root staan van mijn site. Maar hoe nu verder?

Ik begrijp je vraag niet helemaal..
Je zegt dat je FCKeditor wil installeren, maar vooral het uploaden lukt je niet?
Heb je FCKeditor dan wel al geinstalleerd?

In wat voor omgeving werk je? ASP, PHP, perl?

in het bestand fckconfig.js kun je je voorkeuren + instellingen opgeven, daar staat ook in of je uploads toestaat, heb je dat bestand al naar wens aangepast?

Heeft de webserver ook schrijfrechten in de uploadfolder?

Uplaoden en benaderen afbeeldingen

Hoi Sjunnie,

Bedankt voor je reactie. Ik werk met ASP. FCKeditor is geinstalleerd en werkt voor de berichten, die ik plaats in een kalender. Dus ook met vet, schuin, bullets etc. Alleen het benaderen en uploaden van afbeeldingen lukt dus niet. Ik heb een drietal afbeeldingen toegevoegd met de foutmeldingen.

afbeelding01.jpg

De foutmelding

afbeelding02.jpg

Een instellingscherm

afbeelding03.jpg

Nog een instellingscherm

Ik moet dus ergens in FCK aangeven waar ik de afbeeldingen naartoe wil en kan sturen en waar ik ze ook kan benaderen. Ik heb gekeken in fckconfig.js maar daar kom ik niet helemaal uit eerlijk gezegd.

Ik hoor graag van je. Ik heb inderdaad een map schrijfrechten gegeven.

PieterV zei:
Hoi Sjunnie,

Bedankt voor je reactie. Ik werk met ASP. FCKeditor is geinstalleerd en werkt voor de berichten, die ik plaats in een kalender. Dus ook met vet, schuin, bullets etc. Alleen het benaderen en uploaden van afbeeldingen lukt dus niet. Ik heb een drietal afbeeldingen toegevoegd met de foutmeldingen.

afbeelding01.jpg

De foutmelding
[...]
Ik moet dus ergens in FCK aangeven waar ik de afbeeldingen naartoe wil en kan sturen en waar ik ze ook kan benaderen. Ik heb gekeken in fckconfig.js maar daar kom ik niet helemaal uit eerlijk gezegd.

Ik hoor graag van je. Ik heb inderdaad een map schrijfrechten gegeven.
Je connector is niet toegewezen, in FCKconfig.js staat de volgende passage:
Code:
// The following value defines which File Browser connector and Quick Upload 
// "uploader" to use. It is valid for the default implementaion and it is here
// just to make this configuration file cleaner. 
// It is not possible to change this value using an external file or even 
// inline when creating the editor instance. In that cases you must set the 
// values of LinkBrowserURL, ImageBrowserURL and so on.
// Custom implementations should just ignore it.
var _FileBrowserLanguage	= 'php' ;	// asp | aspx | cfm | lasso | perl | php | py
var _QuickUploadLanguage	= 'php' ;	// asp | aspx | cfm | lasso | php
In mijn geval dus PHP, maar jij zult hier in beide gevallen ASP moeten invullen.
FCKeditor weet dan welk bestand te includen om met de juiste programmeertaal te kunnen werken, oid. :)
Daarnaast moet je in /editor/filemanager/browser/default/connectors/asp/config.asp de volgende passage zoeken
Code:
' SECURITY: You must explicitelly enable this "connector" (set it to "True"). 
Dim ConfigIsEnabled
ConfigIsEnabled = False
en hierin False wijzigen in True

Laatst bewerkt:
Aanpassingen

Hoi en bedankt,

maar.....

Dit heb ik aangepast:

// The following value defines which File Browser connector and Quick Upload
// "uploader" to use. It is valid for the default implementaion and it is here
// just to make this configuration file cleaner.
// It is not possible to change this value using an external file or even
// inline when creating the editor instance. In that cases you must set the
// values of LinkBrowserURL, ImageBrowserURL and so on.
// Custom implementations should just ignore it.
var _FileBrowserLanguage = 'asp' ; // asp | aspx | cfm | lasso | perl | php | py
var _QuickUploadLanguage = 'asp' ; // asp | aspx | cfm | lasso | php

En ook dit staat goed:

' SECURITY: You must explicitelly enable this "connector" (set it to "True").
Dim ConfigIsEnabled
ConfigIsEnabled = True

Nu krijg ik alleen de volgende foutmelding:

afbeelding04.jpg

Moet ik tevens ergens vermelden waar mijn afbeeldingen staan en naar toe moeten? Ik gebruik namelijk niet daarvoor de standaard map van FCK, maar een eigen uploadmap.

Ik hoor van je

Laatst bewerkt:
Aanpassing

Hoi sjunnie,

Ik heb inmiddels zelf gevonden. In de /editor/filemanager/browser/default/connectors/asp/config.asp moest tevens de juiste map worden ingesteld:

Or you have a not correct configuration of parameter ConfigUserFilesPath = "/folder_for_userfiles/" in the config.asp file located in the folder \FCKeditor\editor\filemanager\browser\default\connectors\asp

Het werkt nu wel. Nogmaals bedankt voor je hulp.

Informatie:
http://wiki.fckeditor.net/Troubleshooting#xml+request+error

Ik ben blij dat het opgelost is :)
ik heb geloof ik enkele dagen niet meer op het forum gekeken...

Reactie

Hoi sjunnie,

Ik heb inmiddels ook al ontdekt dat gewoon knippen en plakken van foto's normaal werkt. Dus zonder uploaden van een afbeelding direkt plakken (vanuit WORD bijvoorbeeld) in het invulvenster van FCK. Dat werkt voor de mensen die er mee gaan werken nog sneller en beter !

PieterV zei:
Hoi sjunnie,

Ik heb inmiddels ook al ontdekt dat gewoon knippen en plakken van foto's normaal werkt. Dus zonder uploaden van een afbeelding direkt plakken (vanuit WORD bijvoorbeeld) in het invulvenster van FCK. Dat werkt voor de mensen die er mee gaan werken nog sneller en beter !
mits het pad naar de foto's voor allemaal die mensen hetzelfde is wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan