Fdisk en 2de harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan85

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
hallo allemaal!

ik ben bezig om met behulp van Fdisk mn harde schijven opnieuw te partitioneren.
Mijn computer beschikt over 2 fysische harde schijven. Schijf 1, waar ik windows xp op wil zetten, heb ik zojuist gepartitioneerd. Daarbij heb ik C, waarop ik Windows XP installeer, en D aangemaakt. Tot zover geen problemen.
Nu wil ik dat harde schijf 2 gewoon als 1 partitie/schijf wordt gezien. Deze schijf wil ik na de installatie gebruiken om media op op te slaan. Zonder daarbij deze weer in te delen in partities. Maar hoe krijg ik het voor elkaar met fdisk om deze schijf als 1 te laten zien. Moet ik dan ook een primaire dos partitie aanmaken? En daarna een uitgebreiden partitie en/of als actieve schijf instellen? IK heb al gegoogled maar kom er niet uit.
Het enigste dat ik wil is dat harde schijf 2 als lege schijf gezien wordt met 1 partitie.

gr Stefan

ps: evt excuses voor de misschien onduidelijke uitleg..:confused:

Best is om eerst je windows xp te installeren en daarna via deze uitleg je 2e schrijf te doen.

wat een onoverzichtelijke site, maargoed ik zal er even naar kijken

eindleijk!!! windows xp staat er eindleijk weer op. Maar nu zie ik in de verkenner mijn tweede hardeschijf helemaal niet meer. En die link die je hierboven doorstuurde snap ik helemaal niets van. Met een cd oid? Mijn pc wil niet opstarten vanaf cd, vandaar dat ik het via een opstartdiskette heb gedaan.
Hoe krijg ik het nu weer voor elkaar dat windows de 2de hardeschijf weer herkent? Met behulp van Fdisk weer?
:(

Ga via uitvoeren naar diskmgmt.msc+ enter

Zie je daar je 2e harddisk

sorry, ik heb er nog geen tijd voor gehad om er naar te kijken. Ik zal dit indien mogelijk dit weekend doen.

mvg Stefan

eindelijk tijd gevonden om er weer eens naar te kijken.
Als ik hetgeen doe dat Wargames voorstelt zie ik beide hardeschijven wel staan.
Wanneer ik in de verkenner op de E: schijf klik, de schijf waar windows níet op geinstaleerd is, geeft hij de melding dat deze schijf niet geformateerd is. Dit ben ik dus nu aan het doen. Hopen dat hij hierna wel goed werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan