fdisk maakt onverwijderbaar logisch station (volumenaam *remote*)

Status
Niet open voor verdere reacties.

siegfried hacke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2006
Ik ben dus één van de sukkels die XP wou uittesten, niet beseffende dat er een activeringscode bij hoorde te zijn, geen probleem dacht ik. Ik fix het gewoon even, niets minder was waar. Ik had nog 6 dagen maar nadat ik aan het klokje was geweest (weekje of 2 teruggezet) was het al na een paar uur ineens gedaan, geblokt, fini. degoutant dus.

Maja ik heb ervan bijgeleerd en installeer nu een perfect legale versie van windows 98 op mijn pc moest het niet voor de talrijke fouten zijn die ik tegenkom :

-windows setup doet het tot het moment dat je zegt "niet-dos bestanden verwijderen"

-c:/ herkent hij wel maar bij elke opdracht (als bv. DIR) geeft hij Afbreken:( , Opnieuw,:confused: Mislukt?:eek:

-mijn uitgebreide dospartitie was NCTP of zoiet, kon hij niet lezen, heb ik dus verwijderd en vervangen door een nieuw (FAT dan zeker??) logisch station, simpel als ik ben, geef ik er al mijn schijfruimte aan en druk op ok...

dit is nu mijn volledige uitgebreide dospartitie waar ik niks mee ben want D: is nog altijd mijn cd-lezer en c: is volledig leeg 0% (of is er een manier om D te gebruiken om windows op te installeren want ik neem aan dat hij dit automatisch op C doet?)

Maar het ergste is nog wel dat ik mijn verse D¨-partitie niet eens terug kan verwijderen want de volumenaam is blijkbaar ZOOO essentieel en bedraagt alleen maar het woord :
* Remote *
remote snapt hij niet, blanco laten ook niet, gewoon D ook niet (als ik met VOL de naam opvraag is het WINDOWS vanwege de 98 cd-rom die erin steekt...)

Kan iemand me een beetje verder op weg helpen voor ik hier een tumor op men achterste heb staan van pure microsoft-stress???
:shocked:

Maak een opstartflop, indien je die hebt, hiermee opstarten, fdisk /mbr intrommelen, reboot met de opstartflop, fdisk weer gebruiken en de niet dos partitie verwijderen, daarna het logische station verwijderen.

Weer rebooten, en de schijf opnieuw indelen, lukt dit allemaal niet, tot zo.:D

Lange Pier zei:
Maak een opstartflop, indien je die hebt, hiermee opstarten, fdisk /mbr intrommelen, reboot met de opstartflop, fdisk weer gebruiken en de niet dos partitie verwijderen, daarna het logische station verwijderen.

Weer rebooten, en de schijf opnieuw indelen, lukt dit allemaal niet, tot zo.:D

zit je bij de fanfare met je trommel??:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan