fdisk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
hallo,
Even het volgende fdisk probleem.

Ik wil een schijf van 20 gb opnieuw indelen
Als ik fdisk open dan staat er een actieve partitie van 15547 als ext dos partitie.

Maar ik kan deze niet verwijderen.

Want dan komt de melding dat ik deze niet kan verwijderen omdat er logische stations zouden zijn, als ik dan logische stations wil verwijderen krijg ik de melding dat er geen logische stations te verwijderen zijn.

Hoe los ik dit op???

Alvast dank!

Probeer je pc nu opnieuw op te starten en run hierna fdisk. Kies dan optie 3 en dan optie 2. Lukt het je nu wel, dan nu de primaire partitie te verwijderen. Nu deel je de partities(het opnieuw aanmaken) opnieuw in.

Dennis.

Dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Ook heb ik de pc via de cd-rom met windows 2000 op laten starten en dan geprobeerd op deze partitie neer te zetten maar dan komt de melding ongeldige indeling van de partitie!

Als je fdisk gaat gebruiken moet je je pc met een opstartdiskette opstarten. Heb je dit ook gedaan?

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Kies dan optie 3 en dan optie 2.
Je hebt het ook over Win2000. Die kan ook met NTFS overweg.
Weet je zeker dat de schijf niet ooit als NTFS is geformatteerd?
Probeer dan eens (vóór optie 3 en 2) optie 4 uit te voeren: Een non-DOS-partitie verwijderen.

Guus.

Geplaatst door tipie
Ook heb ik de pc via de cd-rom met windows 2000 op laten starten en dan geprobeerd op deze partitie neer te zetten maar dan komt de melding ongeldige indeling van de partitie!

Ik weet niet precies wat je met "op deze partitie neer te zetten" bedoelt. Kun je dan via W2k de aanwezige partitie(s) niet verwijderen om er vervolgens weer nieuwe aan te maken? Dit moet wel kunnen lijkt mij.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan