Fdisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kierewiet

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Hallo, ik heb een groot probleem ( gemaakt waarschijnlijk):shocked:
Ik zou bij een kennis met windows 98, oude pc, alles eraf en opnieuw installeren vanwege
vele foutjes op hun pc, 72 jaar kunnen dat zelf niet.....ik heb het ooit wel vaker gedaan, dus dacht oke......hun schoondochter zorgde voor de cd.......blijkt de key niet te kloppen....heel wat te kort..
oude van mij gepakt, maar werkt niet
Raad gevraagd, zeiden fdisk en alles eraf en opnieuw de cd erin en install...
dus ik FDISK... en dacht hop win98 erop
helaas, kom niet verder als dos......wat ik ook probeer....veel al gedaan, wat me opviel is dat ik in de boot, niet kan veranderen naar opstarten met cdrom.........daar blijft staan floppie en de floppie die erin zit ( opstart) voldoet schijnbaar ook niet............dus ik hoop door hier te lezen en raad te krijgen, dat ik het wel kan oplossen voor die mensen
( hier lezen daar uitvoeren dus zal weel ff duren soms voor antwoord )

Bij voorbaat dank Jacqueline:confused:

Laatst bewerkt:
Je zegt: Ik kom niet verder dan DOS.
Dit betekend dat je denk ik wel een goede bootflop hebt.
Maar als je van flop boot, zal je in station A zitten
Start nog eens op van deze bootflop en kijk welk station er aangemaakt wordt voor de CD drive.
Misschien zal dit D of E zijn.
Geef na de station A prompt de instruktie D: of E: en tik daarna setup in en druk op enter. Zorg wel dat de CD rom in het station zit

Laatst bewerkt:
Dan dien je wel een 98SE opstartflop te hebben met CDROM ondersteuning, zoals deze.

Overigens kun je met 98 heel makkelijk deze overschijven met een install, hoef je niets te formateren, worden alle systeembestanden overschreven, alleen die je weer alle updates te installeren, waar je deze voor kunt gebruiken.

hai

Het probleem was na het opnieuw erop zeten van de windows cd, deze wat betreft keys niet compleet was, een andere erin en opnieuw installeren ging maar niet....dus gevraagd en advies uitgevoerd wat betreft fdisk....stom ... maar ja is gebeurd nu

als ik E: setup typ..gaat ie verder..hoor ik de cdrom....maar stopt dan en gebeurt er niks verder meer

Thnxs alvast

dank jullie alvast voor jullie reacties, ik zal laten weten hoe het verder gaat.....en of ik er nu uit kan komen;)

Dan dien je wel een 98SE opstartflop te hebben met CDROM ondersteuning, zoals deze.

Overigens kun je met 98 heel makkelijk deze overschijven met een install, hoef je niets te formateren, worden alle systeembestanden overschreven, alleen die je weer alle updates te installeren, waar je deze voor kunt gebruiken.

uhhhhhhhhh dus ik kan deze beide nu gaan gebruiken?
hij is al leeg dus van overschrijven is dan geen sprake meer of toch wel?

Ja hoor, ook bij een lege partitie kun je met die flop op de cdrom komen en de setup draaien, en erna die updates installeren.

Een oudere computer of drive zal niet kunnen booten van CDRom, ik weet niet wat het probleem hiermee, bij jou, precies is. Je zou veel beter gewoon met DOS kunnen formatteren. Hiervoor heb je DOS nodig maar dat gebruik je toch al om Windows 98 mee te kunnen installeren. Je sluit de installatie met F3 af en geeft op de prompt de opdracht <Format C: /U> De ene formattering is de andere niet. Zoals al gezegd is moet je dan DOS installeren en onder DOS een stuurprogramma voor de CDRom drive installeren. Dan moet iedere Win 98 installatie CD werken wanneer je deze aanspreekt. Windows 98 CDRom's zijn trouwens niet bootable.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan