fedora core 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
151
beste linux kenners,

als ik fedora core 4 probeer te installeren (personal desktop) krijg ik juist bij de installatiebalk een foutmelding dat hij de partitie niet gevonden heeft. Ik heb het ondertussen al 5 keer geprobeerd, zonder succes. Na de error (opslaan heb ik gedaan) gaat het mooie fedora venster weg en beland ik in dos. Waar er een error regel staat van partitie niet gevonden. Iets later komt er een nieuwe regel: please reboot your system safely. Ik heb niet eens de 2 de disk moeten gebruiken.

gelieve me te helpen,

arno
 
Hoe heb je de partitie waarop je fedora wilt installeren aangemaakt?
Van tevoren met een programma als partition magic of vanuit het installatieprogramma van fedora?
 
vanuit de installatie van fedora, maar ik kon ze niet goed aanmaken. Ik kreeg steeds een foutmelding...

bedankt,

arno
 
Kun je aangeven welke stappen je allemaal hebt uit gevoerd en iets meer gegevens over het systeem waarop je het wil zetten.

- Staat er nog windows op welke bewaard moet blijven?
- is er nog ruimte voor 2 linux partities? (swap en root)
- welke opties heb je gebruikt in de fedora installatie om partities aan te maken te verwijderen of automatisch te laten verzorgen?

en misschien nog wel de vraag die de meeste mensen hier zal interesseren: welke foutmelding krijg je?
 
ondertussen staat er voorlopig (of voor altijd) freebsd op (zie andere topic van me).

-nee, enkel nog even linux...
-in freebsd heb ik inderdaad moeten swap en root toevoegen en ook /usr. Ik weet niet of je die maal twee kunt doen.
-ik heb ze allebei geprobeerd. En met dat auto-ding lukte het helemaal niet. Met handmatig lukte het ook niet goed.

ik kreeg bij alletwee de opties (auto partitie of de andere) dezelfde foutmelding: hij kon de harde schijf niet indelen. Toen stopte fedora (of zat vast) en moest ik rebooten.

badankt voor de hulp,

arno
 
probeer eens eerst een minimale instalaatie van fedora core 4 en dan de upgrades draaien... ( met het commando up2date )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan