Fedora of OpenSuse?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr32

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo Helpmij'ers,

Ik ben altijd een trouwe ubuntu gebruiker geweest, maar sinds zij in versie 11.04 Unity als desktop hebben geïntroduceerd, ben ik niet meer tevreden over het systeem, en wil ik graag overstappen op iets anders.

Ik heb op dit moment Gnome3 draaien op Ubuntu, het bevalt me prima, alleen het werkt niet goed in combinatie met de fglrx drivers van AMD. Ik heb ze (met veel tegenzin) al moeten uitschakelen om Gnome3 fatsoenlijk te laten werken, maar nu heb ik dus geen beschikking meer van mijn computers' grafische 'krachten', om te gebruiken ben het spelen van o.a. Nexuiz en Warsow.

Vandaar de 2 vragen:
1) Ik had 2 vervangende systemen in mijn hoofd, Fedora (15) en OpenSuse (11.4), beide uitgerust met Gnome (3). Welke van de 2 werkt het best, werkt het fijnst (ik weet het, dat is een kwestie van smaak, maar ik wil graag ervaringen horen), en is het uitgebreidst en kan tevens ook het best overweg met de fglrx drivers van AMD?
2) Werkt Gnome3 überhaubt wel met de flgrx drivers, ook op OpenSuse en Fedora. Of moet ik gewoon wachten totdat AMD eindelijk weer es een update voor linux uitbrengt?

Alvast bedankt,

mr32 :cool:

Laatst bewerkt:
Ten eerste is er alleen een toevoeging van Unity, die je niet hoeft te gebruiken. Je kan gewoon de klassieke werkomgeving gebruiken zoals je gewent was bij alle voorgaande editie's http://sites.google.com/site/computertip/klassiek. Ik zelf heb slechte ervaringen met de flgrx (ATI/AMD) drivers... Als je op GNOME 3 wilt draaien zou ik inderdaad ook Fedora (15) nemen alhoewel is deze in beta dus nog niet 100% stabiel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan