Femad.a Trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

milkme

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Beste users,

De titel spreekt voor zich.

NOD32 geeft aan dat ik een Femad.a Trojan heb. Maar nog nod32, nog housecall kan het bestand verwijderen. Verder heeft het alle virussen, trojans en spyware al verwijderd.

Heel vervelend is het niet, ware het niet dat na ongeveer 1 uur mijn internet VOLLEDIG uitvalt. Maakt niet uit waar ik mee bezig ben; na een uur werkt internet niet meer en moet ik opnieuw opstarten.

Ik weet niet of deze Trojan en mijn probleem met elkaar te maken hebben.

Als jullie iets meer weten help je mij hier enorm mee. Op deze manier zit er niets anders op dan Weeer te formatteren :confused:

Alvast bedankt,

Robert

Edit; ja ik heb het in safe mode al geprobeerd, maar het vreemde is dat nod32 het bestand niet ontdekt tijdens een scan, maar heel af en toe wel met de melding komt dat ze die trojan heeft ontdekt.

Time Module Object Name Virus Action User Info
4/19/2006 20:38:11 PM AMON file C:\DOCUME~1\Buijs\LOCALS~1\Temp\AAWTMP\C6321218\126190\Counter.class Java/Femad.A trojan CP433263-A\Buijs

Laatst bewerkt:
Kennelijk staat het bestand in je tijdelijke bestanden.

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn: Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Ga dan naar je C-partitie:
C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Local Settings.

Maak hier de mappen "Temp" en "Temporary Internet Files" leeg. (De mappen zelf laten staan!!!)

Download hier CCleaner:
http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp
Laat deze de boel opschonen.

Eventueel kun je nog met Ewido de pc laten scannen:
Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

beste crach

bedankt voor je reply

ik heb mijn mappen leeggemaakt, maar binnen temporary internet files staan nog 2 submappen, moet ik die ook verwijderen ?

hsperfdata_Buijs
AAWTMP

En ik heb mijn systeem gescanned met Hitman pro, moet ik nu ook nog ccleaner en ewido runnen ?

Wat?? zeg je hitmanpro STOP Niet gebruiken Hitmanpro molt je hele PC!!!!!!!!<--- :p

CCleaner Haalt de temp mappen leeg dus run CCleaner en ewido(Goed voor trojans)

Trouwens... heb je ook al geprobeerd met Nod32 te scannen in veilige modus; soms werkt dat ook nog wel es..:)

Laatst bewerkt:
Als je een bestand niet verwijderd krijgt zijn er ook programma's die bij de volgende herstart, dus voordat het bestand door enig ander proces gebruikt kan gaan worden, het bestand in kwestie verwijderd.
Alleen kan ik nu ff de naam van zo'n proggie niet herinneren is al lang geleden dat ik het nodig had, dus moet je zelf ff googlen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan