ff checke

Status
Niet open voor verdere reacties.

familiegennip

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
Berichten
141
hier mijn hijackthis logje. zou iemand er ff naar willen kijken.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 6:19:18 PM, on 9/12/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\DirectXset.exe
C:\program files\altnet\points manager\points manager.exe
C:\Program Files\Common Files\CMEII\CMESys.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\PROGRA~1\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe
C:\Program Files\Common Files\GMT\GMT.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\Altnet\DOWNLO~1\adm.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Program Files\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://hellbound.biz.tm/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
R3 - URLSearchHook: (no name) - {00D6A7E7-4A97-456f-848A-3B75BF7554D7} - (no file)
O2 - BHO: MyQuickSearch Search Assistant BHO - {04011C11-2F3B-44ed-977C-270CA669C6B2} - C:\Program Files\MyQuickSearch\SrchAstt\1.bin\MQSSRCAS.DLL (file missing)
O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Program Files\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: mqsBar BHO - {0E677221-E309-4341-81BD-3CC3018BF5B3} - C:\Program Files\MyQuickSearch\bar\1.bin\MQSBAR.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: My &Quick Search - {0E677229-E309-4341-81BD-3CC3018BF5B3} - C:\Program Files\MyQuickSearch\bar\1.bin\MQSBAR.DLL (file missing)
O3 - Toolbar: My &Search Bar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Program Files\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DirectX64] C:\WINDOWS\System32\DirectXset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] C:\Program Files\Kazaa\kazaa.exe /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [updmgr] C:\Program Files\Common files\updmgr\updmgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\RunOnce: [AAW] "C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe" "+b1"
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [System Soap Pro] C:\Program Files\System Soap Pro\soap.exe min
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = C:\Program Files\Common Files\GMT\GMT.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {003FADA5-8FEE-11D6-AFB7-0004768F6183} (CryptoRSA Control) - https://www.p3.postbank.nl/sesam/CAX.cab
O16 - DPF: {1D6711C8-7154-40BB-8380-3DEA45B69CBF} (Web P2P Installer) -
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Besturing) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/7d90ae05585062/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {DE591B16-A452-11D6-AED1-0001030A4E46} (PBGNX Control) - https://gto.postbank.nl/GTO/PBGNX.cab
O16 - DPF: {FE8287E9-5F43-11D3-ABCA-00105A5C1F46} (HouseCall Control) - http://www.housecall.nl/housecall/xscan4.cab
 
Hallo familie,

Jullie hebben een indrukwekkende verzameling spyware en dat is allemaal te danken aan één programma: Kazaa.
Kazaa moet dus verwijderd worden, anders worden de problemen niet opgelost. Later kun je een spywarevrij alternatief installeren; er zijn er genoeg, die vaak nog beter zijn dan Kazaa ook. Ik zie ook een virus trouwens. Ongetwijfeld ook gedownload van Kazaa, want dat netwerk is één groot virusfestijn.


1. Ga naar Configuratiescherm -> Software en probeer daar te verwijderen (gewoon via "Programma's toevoegen/verwijderen"):

Kazaa (of Kazaa Media Desktop)
Altnet (of Altnet Points Manager)
P2P Networking

Maak je geen zorgen als je iets niet kunt vinden of niet kunt verwijderen; ga dan gewoon verder met de rest van het stappenplan.

2. Scan met HijackThis.
Vink de volgende items aan:

R3 - URLSearchHook: (no name) - {00D6A7E7-4A97-456f-848A-3B75BF7554D7} - (no file)

O2 - BHO: MyQuickSearch Search Assistant BHO - {04011C11-2F3B-44ed-977C-270CA669C6B2} - C:\Program Files\MyQuickSearch\SrchAstt\1.bin\MQSSRCAS.DLL (file missing)
O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Program Files\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL (file missing)
O2 - BHO: mqsBar BHO - {0E677221-E309-4341-81BD-3CC3018BF5B3} - C:\Program Files\MyQuickSearch\bar\1.bin\MQSBAR.DLL (file missing)

O3 - Toolbar: My &Quick Search - {0E677229-E309-4341-81BD-3CC3018BF5B3} - C:\Program Files\MyQuickSearch\bar\1.bin\MQSBAR.DLL (file missing)
O3 - Toolbar: My &Search Bar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Program Files\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [DirectX64] C:\WINDOWS\System32\DirectXset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] C:\Program Files\Kazaa\kazaa.exe /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [updmgr] C:\Program Files\Common files\updmgr\updmgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKCU\..\Run: [System Soap Pro] C:\Program Files\System Soap Pro\soap.exe min
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = C:\Program Files\Common Files\GMT\GMT.exe

O16 - DPF: {1D6711C8-7154-40BB-8380-3DEA45B69CBF} (Web P2P Installer) -

Sluit alle vensters behalve HijackThis zelf. Vergeet vooral niet om Internet Explorer en het e-mailprogramma af te sluiten. (NB: de pagina waar je nu naar kijkt mag dus ook niet meer open staan)
Zijn alle vensters behalve HijackThis zelf gesloten, klik dan op "Fix checked".
Sluit HijackThis.

3. Herstart de pc in veilige modus.
Mocht je niet weten hoe dat moet, kijk dan hier even: http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven.
Hier kun je lezen hoe dat moet: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1117602.htm

Verwijder nu, in veilige modus dus, de volgende bestanden en mappen (voor zover nog aanwezig):

Dit bestand:
C:\WINDOWS\System32\DirectXset.exe

Deze mappen:
C:\Program Files\Kazaa
C:\Program Files\Altnet
C:\Program Files\System Soap Pro
C:\Program Files\MyQuickSearch
C:\Program Files\MyWay
C:\Program Files\Common files\updmgr
C:\Program Files\Common Files\GMT
C:\Program Files\Common Files\CMEII
C:\WINDOWS\System32\P2P Networking

4. Herstart de pc in 'normale modus'.

5. Maak een nieuw log en plaats dat hier.
 
Laatst bewerkt:
oke. ik heb kazaa niet in het configuratie scherm kunnen verwijderen. maar wel in veilige modus. hier is mij log..


Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 10:55:21 PM, on 9/12/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Hijackthis\HijackThis.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://hellbound.biz.tm/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {003FADA5-8FEE-11D6-AFB7-0004768F6183} (CryptoRSA Control) - https://www.p3.postbank.nl/sesam/CAX.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Besturing) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/7d90ae05585062/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {DE591B16-A452-11D6-AED1-0001030A4E46} (PBGNX Control) - https://gto.postbank.nl/GTO/PBGNX.cab
O16 - DPF: {FE8287E9-5F43-11D3-ABCA-00105A5C1F46} (HouseCall Control) - http://www.housecall.nl/housecall/xscan4.cab

Ik heb toch nog een vraagje. Wat is er zo "veilig" aan veilige modus. nou alvast bedankt.....:thumb:
en dit is een stuk overzichterlijker zo dan met alle logs in 1 vraag. :thumb: :thumb:
 
Geplaatst door familiegennip
oke. ik heb kazaa niet in het configuratie scherm kunnen verwijderen. maar wel in veilige modus. hier is mij log..


Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 10:55:21 PM, on 9/12/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
.....


Ik heb toch nog een vraagje. Wat is er zo "veilig" aan veilige modus. nou alvast bedankt.....:thumb:
en dit is een stuk overzichterlijker zo dan met alle logs in 1 vraag. :thumb: :thumb:


Zó, dat ruimt op.:thumb: Alle narigheid in één keer weg, zo zie ik het graag.:)

Veilige modus is een soort 'minimalistische' wijze van opstarten; alleen wat echt noodzakelijk is draait dan. Allerlei processen die normaliter actief zijn op de pc draaien dan niet (vandaar ook dat het er allemaal wat primitief uitziet in veilige modus). Dit heeft als voordeel dat je bestanden die je in normale modus niet kunt verwijderen omdat ze 'in gebruik' zijn, in veilige modus wel kunt verwijderen.

En inderdaad, dit is een stuk overzichtelijker - zowel voor de geholpenen als voor de helpers. Ik ben er bijzonder blij mee dat Helpmij tot dit nieuwe systeem is overgegaan.

Je log is nu dus schoon. Om het helemaal af te maken, zou je eigenlijk Messenger Plus! nog even moeten verwijderen. Evenals Kazaa is Messenger Plus! een programma dat als enige doel heeft de hele wereld met spyware te besmetten. Wij hebben er hier een dagtaak aan om de door Messenger Plus! veroorzaakte Lop.com-infecties te verwijderen.



Verder zou je nog de volgende stappen kunnen ondernemen om spyware-infecties te voorkomen:

1. Installeer SpywareBlaster. Dat kleine programma brengt zogenaamde "kill bits" aan het register, zodat veel spyware niet meer kán binnenkomen.

Download het hier: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
Haal de nieuwste updates binnen door op "Download Latest Protection Updates" te klikken.
Klik vervolgens, en dit is belangrijk, op "Enable All Protection".
Je kunt het programma dan afsluiten, het hoeft niet eens te draaien om zijn werk te doen! Open het alleen af en toe om te kijken of er updates zijn.

2. Pas je beveiligingsinstellingen in Internet Explorer aan, die staan standaard lang niet streng genoeg.

Kies in IE voor Extra -> Internet-opties -> Beveiliging -> Internet -> Aangepast niveau.

Kies bij "ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen" de volgende instellingen:

- ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden: Vragen

- ActiveX-besturingselementen zonder handtekening downloaden: Vragen

- ActiveX elementen die niet zijn gemarkeerd als veilig initialiseren en uitvoeren in scripts: Uitschakelen

3. Wees een beetje voorzichtig met wat je allemaal aanklikt op internet.

4. Je zou ook kunnen overwegen een andere browser dan IE te gaan gebruiken, aangezien IE nu eenmaal erg vatbaar is voor dit soort problemen.

Bijvoorbeeld:
- Mozilla Firefox: http://www.mozilla.org/products/firefox/
- Opera: http://www.opera.com/
 
Nou heel erg bedankt buffy. Ik zal erover denken om op een andere browser over te gaan. Ik heb trouwens spywareblaster geïnstalleerd. Ik hoop alleen dat me ouders om kunnen gaan met een andere browser ze vinden Ie al zo ingewikkeld. doeg...
 
Geplaatst door buffy

Evenals Kazaa is Messenger Plus! een programma dat als enige doel heeft de hele wereld met spyware te besmetten.

serieus? ik dacht dat Messenger Plus! alleen lop.com mee installeerde als je daar om vroeg (lees: als je dit niet expliciet uitzette).. :confused:
 
Geplaatst door rodin


serieus? ik dacht dat Messenger Plus! alleen lop.com mee installeerde als je daar om vroeg (lees: als je dit niet expliciet uitzette).. :confused:

Tijdens de installatieprocedure lijkt het alsof Messenger Plus! niet geïnstalleerd zal worden als je niet akkoord gaat met de installatie van de sponsor (Lop.com dus). Bijna iedereen trapt daarin.

Je kúnt het inderdaad installeren zonder sponsor. Maar wil je als weldenkend mens echt een programma op je pc hebben staan dat Lop.com als sponsor heeft en daardoor heel erg veel computeraars met enorm irritante problemen opzadelt? Ik niet. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.

Alleen al het feit dat Messenger Plus! probeert om Lop.com mee te installeren, is voor mij voldoende om dat programma niet op mijn pc te willen hebben.
 
Geplaatst door buffy


Tijdens de installatieprocedure lijkt het alsof Messenger Plus! niet geïnstalleerd zal worden als je niet akkoord gaat met de installatie van de sponsor (Lop.com dus). Bijna iedereen trapt daarin.

Je kúnt het inderdaad installeren zonder sponsor. Maar wil je als weldenkend mens echt een programma op je pc hebben staan dat Lop.com als sponsor heeft en daardoor heel erg veel computeraars met enorm irritante problemen opzadelt? Ik niet. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.

Alleen al het feit dat Messenger Plus! probeert om Lop.com mee te installeren, is voor mij voldoende om dat programma niet op mijn pc te willen hebben.

Daar heb ik ook zeker wel aan gedacht, en mocht Messenger Plus! na de installatie zonder mijn toestemming toch nog iets minder legitiems installeren, dan zal het ook zeker niet meer lang op mijn computer staan..

Ik vind het echter wel een makkelijk programma, aangezien ik nogal veel en actief Messenger gebruik ;)

Het is idd wel vervelend dat het zo lijkt alsof je het niet zonder kunt installeren.. en het is zeker vervelend dat zo veel mensen er in trappen.. :confused:
 
Geplaatst door rodin


Daar heb ik ook zeker wel aan gedacht, en mocht Messenger Plus! na de installatie zonder mijn toestemming toch nog iets minder legitiems installeren, dan zal het ook zeker niet meer lang op mijn computer staan..

Ik vind het echter wel een makkelijk programma, aangezien ik nogal veel en actief Messenger gebruik ;)

Het is idd wel vervelend dat het zo lijkt alsof je het niet zonder kunt installeren.. en het is zeker vervelend dat zo veel mensen er in trappen.. :confused:
\

Wat ook vaak gebeurt is: mensen installeren Messenger Plus netjes zonder de sponsor, maar halen dan later een update of upgrade binnen waar de Lop.com narigheid gewoon bij zit.:(

Ook een gevaar is dat er (vooral via p2p-programma's) allerlei zogenaamde "add-ons voor Messenger Plus" worden aangeboden die in feite virussen of trojans zijn. Ook daar trappen helaas veel mensen in.

Wat mij tenslotte erg tegenstaat is dat op de officiële site van Messenger Plus nog steeds beweerd wordt dat je de sponsor kunt verwijderen door Messenger Plus simpelweg te verwijderen en het daarna zonder sponsor opnieuw te installeren. Bij oudere versies van Messenger Plus werkte dat inderdaad, maar bij de nieuwste versie (versie 3) blijft de spyware na verwijdering van Messenger Plus gewoon op de pc staan.
 
Geplaatst door buffy
\

Wat ook vaak gebeurt is: mensen installeren Messenger Plus netjes zonder de sponsor, maar halen dan later een update of upgrade binnen waar de Lop.com narigheid gewoon bij zit.:(

Ook een gevaar is dat er (vooral via p2p-programma's) allerlei zogenaamde "add-ons voor Messenger Plus" worden aangeboden die in feite virussen of trojans zijn. Ook daar trappen helaas veel mensen in.

Wat mij tenslotte erg tegenstaat is dat op de officiële site van Messenger Plus nog steeds beweerd wordt dat je de sponsor kunt verwijderen door Messenger Plus simpelweg te verwijderen en het daarna zonder sponsor opnieuw te installeren. Bij oudere versies van Messenger Plus werkte dat inderdaad, maar bij de nieuwste versie (versie 3) blijft de spyware na verwijdering van Messenger Plus gewoon op de pc staan.

Daar heb ik zelf nog geen last van gehad, Lop.com die meekwam met een update.. Maar toch, niet meer laten updaten dus :)

Staat dit ook in de EULA dan? Want dan kan onze 'vriend' Patchou toch aangeklaagd worden? Nou ja daar zullen vast al genoeg mensen/organisaties achteraan zitten :)

Ik hoop iig dat het aantal gevallen van spyware-infecties als gevolg van Messenger Plus snel zal afnemen..

//edit:
Men geeft in de FAQ een link naar dit topic waarin Patchou beschrijft hoe je de ad 'dan toch wel kan verwijderen'..

Mocht hij gelijk hebben, en Lop.com zou verwijderd worden met deze procedure (wat ik betwijfel aan de werkwijze te zien) dan zitten er wel erg veel valkuilen in.. Bijvoorbeeld: hoeveel mensen draaien niet (ookal maar soms) Ad-Aware of Spybot.. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan