FF een netwerk aanleggen (dacht ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pi-Air

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Hallo allemaal!

Ik heb laatst een mooi ADSL abbo genomen en zoals elk sociaal mens wil je dit natuurlijk delen met je directe omgeving. Het probleem is alleen hoe je dit moet sharen.

Situatie:

Ik heb mijn server (Compaq Presario 5030) aangesloten op het internet via de modem. Daar werkt alles puik op, aangezien ik nu op het internet ben :-)

Netwerkkaartje erin, kabeltje naar de hub en vanuit de hub een kabeltje naar de test pc (mijn pc).

Alles leuk en aardig, maareuh....mijn test pc detecteerd wel de modem, maar wilt niet het internet op.

HELP!!!!!

Gaarne meer info over besturingssytemen en hoe je het internet gedeeld hebt

Beste Seeburg en Mario,

Ik heb zonet geprobeerd om middels configuratiescherm e.d. het netwerk aan te sluiten. Bij de server gaat alles volgenss de beschrijving zoals gekregen van Seeburg. Bij de clienten echter krijg ik niet de mogelijkheid om naar netwerkeigenschappen te gaan.

Ik loopp dus vast bij :

"Ga naar de netwerkeigenschappen (rechtermuisklik op Netwerkomgeving, eigenschappen). Klik op TCP/IP > xxx (waarbij xxx je netwerkkaart is). Klik op eigenschappen. "

Bij netwerkverbindingen zie ik wel de internetgateway en mijn netwerkbrug en LAN-verbinding.

Mijn besturingsprogramma is by the way XP

ik hoop spoedig van julie te horen...

rechtermuisknop op lan-verbinding en eigenschappen

voila :)

of anders bij de netwerkbrug de eigenschappen, ik weet niet precies wat je moet instellen, maar dit zou moeten helpen

hmmmmmmmm werkt allemaal niet echt...

een betere beschrijving van de situatie kan wellicht helpen....

direct vanuit mijn telefoonaansluiting heb ik mijn usb modem liggen. deze sluit ik aan op de server met als besturing XP. Deze aansluiting gaat direct in de netwerk usb poort.

Voorts steek ik een "normale" (hoe heet dat ding ook al weer) in de netwerkkaart. Deze kabel is weer aangesloten op de hub, welke zodoende het signaal zou moeten doorgeven aan de rest van het netwerk...

Heeft iemand suggesties, want ik word doodziek van de netwerkwizard van xp...

BVD

Os Xp en merk motorola (modem) zou nie samen gaan volgens bepaalde bronnen, misschien ligt 't aan de modem? (Je hebt nog niet gezegd dat je motorola hebt, maar ik zeg 't toch maar effe...)

Pi-Air,

Je wil tdus internet-delen.
Jouw internetserver (XP) heeft dus internet-toegang als ik het goed heb begrepen.
Je wilt dat de internetserver ervoor zorgt dat alle cliënts internettoegang hebben?

Mvg

De oplossing is gewoon een hardwarerouter kopen. Met Xp een netwerk aanleggen zal waarschijnlijk goed mogelijk zijn, maar waarom mezelf dagenlang pesten als je ook de makkelijkere weg kan kiezen???

Mannen! Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan