Hallo allemaal, na jaren heerlijk gesleuteld te hebben, krijg ik maandag mijn eerste server waar ik Windows Server 2008 op wil installeren (boek is inmiddels gekocht). Enerzijds om "verstand" te krijgen van de begrippen, anderzijds om een externe opslagplek te creeren waar familie/vrienden een backup kunnen wegzetten. Ik wil hem dan ook inrichten zodanig dat iemand via internet zich kan aanmelden en dan gelijk op een "eigen" schijf komt waarop hij zijn spullen met een willekeurig kopieerpakket kan overzetten.
De vraag: hoe moet ik dit realiseren? Ik ben goed thuis in XP maar nog onbekend in Server land. Ik snap dat ik mijn externe WAN moet doorlussen naar mijn server (geen probleem), maar welke onderdelen in Server 2008 moet ik installeren etc. Graag even de grote stappen, de rest zoek ik dan wel weer uit (heerlijk om die avonden door te komen).
Alvast hartelijk bedankt!!
De vraag: hoe moet ik dit realiseren? Ik ben goed thuis in XP maar nog onbekend in Server land. Ik snap dat ik mijn externe WAN moet doorlussen naar mijn server (geen probleem), maar welke onderdelen in Server 2008 moet ik installeren etc. Graag even de grote stappen, de rest zoek ik dan wel weer uit (heerlijk om die avonden door te komen).
Alvast hartelijk bedankt!!
Laatst bewerkt: