FF sloooom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Vers na format, firefox erop gezet.

Na aanklikken van pictogram schiet CPU naar 100%, kerneltijden naar 90% en moet ik welgeteld 10-15 seconden wachten tot er een browser verschijnd.

Dat firefox wat langzamer was had ik wel geaccepteerd inmiddels maar dit...

Heb je schijf al gedefragmenteerd.
misschien help dat wat.

Laatst bewerkt:
FF start (soms) wat langzamer op dan IE (daar is trouwens wel iets aan te doen), maar verder is FF over het algemeen sneller dan IE.

Als FF veel CPU opslorpt, heeft dat vaak te maken met de extensies die je gebruikt. Welke extensies gebruik jij, weet je zeker dat die al compatibel zijn met jouw versie van FF, en heb je al uitgeprobeerd hoe het gaat als je die extensies verwijdert?

Vers na format, firefox erop gezet.

Nog geen enkele extensie, tool, skin of watdanook.

moet ik welgeteld 10-15 seconden wachten tot er een browser verschijnd.

Dat firefox wat langzamer was had ik wel geaccepteerd inmiddels maar dit...

Met opstarten was IE 2 sec en FF 4 sec ofzo in het verleden. Met browsen was FF sneller.
Maar nu echt waar, klokgemeten, moet ik 10-15 seconden wachten met 100% CPU voordat FF ook maar eens opstart..

Dan weet ik het ook even niet. Zo'n hoog CPU-gebruik is niet normaal natuurlijk. Wat heb je verkeerd gedaan?

Geplaatst door XP_PC
:eek: heb ik het weer gedaan

Tuurlijk.:p

Geplaatst door XP_PC
Naar mijn wete niets... FireFox is een van de eerste dingen die ik geïnstalleerd heb namelijk.. Gewoon deze: http://download.mozilla.org/?product=firefox&os=win&lang=nl-NL

http://download.mozilla.org/?product=firefox&os=win&lang=nl-NL

Tja, ik heb geen ervaring met die Nederlandse Firefox (ik gebruik gewoon de Firefox in mijn moedertaal), maar ik kan me niet voorstellen dat de taal veel verschil kan maken.

Als je Firefox verwijdert en dan ook alles wat erdoor wordt achtergelaten (i.h.b. je Profile) weggooit en daarna FF opnieuw installeert, gaat het dan beter? Wellicht zit er iets in je profile bestanden niet helemaal goed.

Duurt bij mij ook altijd ong. 15 sec, ook vlak na installatie, waarbij ik vooraf alles wat met FF te maken had eraf had gehaald via 't register...etc. en dus nog helemaal geen extensies en skins had geïnstalleerd. Maar....eenmaal opgestart loopt het veel lekkerder dan IE, dus dat langere opstarten accepteer ik dan maar.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan