FIC moederbord, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjanvink

Banned
Lid geworden
13 aug 2002
Berichten
166
Hallo, ik heb een oud amd moederbord wat ik aan de praat wil krijgen, daarvoor heb ik de jumper instellingen nodig, maar ik kan nergens vinden welk type moederbord het is :(.

het is een fic moederbord socket 7 met processor amd k6-2 350 mhz. 2 isa sleuven, 3 pci, 1 agp, atx voeding aansluiting en nog zo'n oude voeding aansluiting (weet de naam niet ) en hij heeft 3 sdram sleuven.

wie o wie kan mij helpen aan het type te komen

op deze site http://www.epinions.com/S0612719-VA_503_

heb ik er een gevonden die lijkt er wel een beetje op, er zit op het moederbord wat ik heb zon oud toetsenbord aansluiting en verder wat ik verteld heb, de voeding aansluiting zit tegen de rand aan.

als iemand kan helpen graag
ik ben ook niet 100% zeker van mijn zaak dat het een fic moederbord is maar ik geloof het wel.


MVG Gertjan Vink
 
kan niemand met met dit probleem helpen, of heb ik mijn vraag te onduidelijk gesteld, ik kan eigenlijk niet echt meer informatie geen, alleen als je specefiek iets wil weten van moederbord, als ik maar wist waar ik het type kan vinden, en of iemand het toevallig weet hoe ik er achter moet komen, of het goede moederbord (afbeelding) + TYPE op internet weet te staan
 
Als je de bios id string te pakken zou kunnen krijgen kunnen we waarschijnlijk wel vast stellen om welk type het gaat. Is er helemaal geen typenummer o.i.d. terug te vinden?

Op de volgende site staan in elk geval alle jumper instellingen van mamaplanken van FIC
http://www.fica.com/site/html/services/jumper.asp
 
Op diezelfde site gevonden

PCB revision number is a motherboard revision number and it printed on the corner of the board, along the last ISA slot. PAG-2130 PCB number is printed on the edge of the board, next to BIOS chip.
 
ik zal proberen verder te zoeken, vanmiddag geef ik je wel een paar nummers die op het moederbord staan die mogelijk het serie nummer kunnen zijn.

Gertjan
 
er zit een nummer aan de zeikant van het isa slot: M5Q94102870

kunnen jullie hier wat mee?


er zit ook ergens op het moederbord een sticker waarop staat garantie sticker nooit cerwijderen COAX

TXPROAGP 100M PC1 917


Gertjan.
 
TXPROAGP leverde een resultaat op, anders dan FIC. Komt overeen met genoemde PCI en ISA sloten: EM-5577S
Zie plaatje-is dit 'm?
 
het is wel exact dezelfde, behalve dat het geen simm geheugen is. voor de rest komt het overeen
,
 
weet er niet iemand waar ik makkelijk de jumper settings van dit moederbord vandaan kan halen?

MVG Gertjan Vink
 
Hoe ben je trouwens er aan gekomen dat het een FIC moederbord is? Staat er toch wat meer info gedrukt op het bord?
 
er stond fc op en op site fic kwam ik een moederbord tegen wat op het ram na gelijk was aan het moederbord wat ik had.
dus d8 ik dat die moederbord het was.
 
Krijg je hem uberhaupt aan de gang zodat we een bios-id string kunnen bemachtigen?
 
Dit bevestigd dus mijn vermoeden dat het om een PCchips moederbord gaat.
FF verder zoeken voor je.
 
De ondersteuning
http://www.bns-computer.de/Support/mb_577.htm

-JP10 moeten beide dus op 55C staan
-JP6 de core voltage moet op 2,2 volt (jumper B)
-JP5 op 3,5× dus A, B en C op 1-2
-JP9 100mhz, dus in geval PC100 geheugen alle 4 op 1-2 en in geval PC66 geheugen A, B en C op 1-2 en D op 2-3

Hoop dat je zo weer wat verder komt.
 
ik vind het allemaal wel moeilijk zeg, maar ik ga het proberen, ik bouw hem morgen denk ik wel in, ik zeg morgen in de loop van de dag wel of het gelukt is.

nog bedankt voor de hulp

Gertjan Vink
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan