Fifa 13 hapert en hoog CPU verbruik

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Ik heb een zelf een pc samengesteld waar ik GTA IV en Far Cry 3 goed op kan spelen, alleen wanneer ik fifa 13 doe begint het op de laagste settings na een halve wedstrijd heel erg te haperen (zie watch?v=0fQAbsmhlXM op mijn youtube kanaal). Daarbij is dat ook mijn CPU verbruik tegen de 100% aan. (Tijdens heb spelen van fifa staan er geen overige processen open zoals firefox of itunes.)

PC specificatie:
ASRock B75M-DGS
Intel Pentium G630 2.70 GHz
NVidia MSI GeForce GTX 560 Ti
4GB RAM Kingston
Corsair CX430
Windows 7 Ultimate

Ik heb nog twee printscreens bijgevoegd van taakbeheer, zijn hier misschien processen tussen die ik uit kan zetten en dus niet essentieel zijn waardoor het verbruik minder wordt?
1.png 2.png

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? en een nieuwe processor kopen ga ik niet doen want ik weet dat deze processor het makkelijk aan zou moeten kunnen! (zie performance vergelijking van aanbevolen CPU fifa 13 en de G630 --> http://www.cpu-world.com/Compare/345/Intel_Core_2_Duo_E6750_vs_Intel_Pentium_Dual-Core_G630.html)

De enige twee mogelijkheden waar ik zelf op zou komen is dat fifa op de videochip draait van de CPU, alleen als ik in het Nvidia controlpanal kijk staat de GeForce GTX560 Ti geselecteerd en staat mn CPU er niet eens bij. En daarnaast misschien doordat ik windows 7 heb en dit nogal een stuk zwaarder besturingssysteem is dan XP.

Graag hoor ik reactie als iemand er een oplossing voor weet! :)

Alvast bedankt

Beste Role,

Ook ik ben eigenaar van de GTX560 en heb precies hetzelfde probleem gehad als jij beschrijft. Wat bij mij het probleem opgelost heeft, is het opnieuw installeren van het spel. Misschien voor jou ook een optie?

MVG

jopi328

Ook ik ben eigenaar van de GTX560 en heb precies hetzelfde probleem gehad als jij beschrijft.
jopi328

Sorry ik zei het verkeerd, ik heb niet de GTX560 maar de N560GTX-ti ;)
Ik zal alsnog proberen het spel opnieuw te installeren om te kijken of dit werkt!

hmm ik heb het spel opnieuw geïnstalleerd maar nu kan ik het überhaupt niet meer openen :s
maar misschien komt dit omdat ik het download via origin en niet via de dvd installeer omdat ik die in mn ouderlijk huis het liggen ;P ik zal het volgende week met die proberen en laten horen of het gelukt is.

Had jij dit probleem ook gehad met fifa dan? of met een ander spel?

Groeten,
Leon

Hallo Leon,

Ikzelf heb het met FiFa gehad inderdaad,. Ikzelf heb geen cd, alleen een Russische origin licentie. Wat je kunt proberen in origin is met je rechter muisknop op fifa drukken in origin en repareren aanklikken. Succes.

Mvg

Jopi328

hallo Jopi328,

Ah oke. ik heb geprobeerd via repareren dit op te lossen maar helaas werkt het niet.
Zo ziet het er nu uit, het spel staat bij geïnstalleerd maar ik kan niet op spelen klikken:s.
FIFA RAAR.jpg

Volgens mij heb ik toch een keer de dvd nodig, want het spel downloade eerst via origin en daarna kreeg in meteen dat het installeren klaar was. Er is ook geen pictogram op het bureaublad gekomen terwijl ik dit wel aangevinkt had en ook staat het spel niet in de softwarelijst als ik het wil verwijderen...

Groeten,
Leon

Ik heb fifa inmiddels opnieuw geïnstalleerd maar helaas is het probleem niet verholpen :s
ook is nog steeds het processorverbruik extreem hoog!! waardoor waarschijnlijk fifa niet soepel loopt...Fifa processor gebruik.png
Wat kan ik hier aan doen?? want de processor moet fifa makkelijk aan kunnen!

Graag hoor ik reactie,

Groeten

Ik heb net hetzelfde probleem...

Mijn CPU gebruik bij het spelen van FIFA 13 gaat naar de 100%...
Ik heb een i7 processor dus het spel zou normaal toch soepel moeten kunnen lopen?
Ook, ik heb het spel in het verleden al vlotjes kunnen spelen...

Ik weet echter niet wat er ondertussen veranderd is...
Ik heb de driver van men grafische kaart (Geforce GT 425M 1GB) al eens geupdate maar zonder resultaat.

Iemand een idee??
Ik heb hetzelfde probleem trouwens met verschillende spelen... (o.a. Assassin's Creed III, Crysis 2,... Deze hebben allemaal al vlot gewerkt BTW)

Vreemd, dit klinkt inderdaad als hetzelfde probleem.

Ik heb met name dit probleem sinds in een nieuwe videokaart heb gekocht. Eerst had ik de "Sapphire RADEON HD 7770 OC", toen kon ik ongeveer 1 wedstrijd spelen met Fifa 13, maar assassins creed III en GTA IV deden het wel goed op middel/hoge settings. Nu heb ik een nieuwe videokaart gekocht, de MSI N560GTX-Ti, en nu kan ik GTA IV alleen nog maar op lage settings doen, Assassins creed III niet meer en fifa 13 ook helemaal niet meer door te erge haperingen :s. Ik vind dit nogal vreemd want de nieuwe videokaart die ik erin heb gezet is beter dan mijn vorige!
Daarnaast kon ik met mijn huidige videokaart wel gewoon Far Cry 3 spelen! (weliswaar op lage settings)

Kan dit toch op een op andere manier de oorzaak zijn van het probleem??

Graag hoor ik reactie.

Laatst bewerkt:
ik heb nog een beetje gezocht enzo en ik ben er misschien achter wat bij mij het probleem veroorzaakt,
mijn pc koelt niet echt goed en de processor is zonder dat ik iets doe al over de 70% heen.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn??

Ja ik heb dat ook al onderzocht... mijn CPU is tegen de 100° als ik aan het spelen ben... maar 'in rust', of als ik niet teveel aan het doen ben is hij ook al 90° ongeveer...
Ik denk dus dat dat in mijn geval 'normaal' is...

mijn CPU is tegen de 100° als ik aan het spelen ben...
Dit is bij mij ook het geval, tijdens rust daarentegen is mijn pc ongeveer 70°, wat ook al veel te warm is eigenlijk.

Ik heb vandaag de pc nog maar is open gehaald en kwam erachter dat mijn fan tegen de achterkant van de pc verkeerd om zat en dus lucht naar binnen blaast ipv naar buiten, dit heb ik verandert en ik heb de laag koelpasta op mijn CPU vervangen in de hoop dat dit gaat werken.

Misschien is dit ook iets waar je is naar kan kijken bij jou pc?!

Ja ik zal het deze avond eens proberen... Laat het weten als het enig resultaat oplevert!

Het heeft een positief resultaat, de fan aan de achterkant blaast nu zoals het hoort de lucht uit de pc en dit is te merken aan de temp. Ik heb al drie wedstrijden fifa 13 kunnen spelen zonder haperingen en met constant 60 fps, terwijl ik eerst nog niet eens een halve wedstrijd kon spelen.
Daarnaast is de temperatuur van de processor nu constant op ongeveer 46° :)

het lijkt erop dat mijn probleem eindelijk opgelost is :)

Ok super! ik hoop dat het bij mij hetzelfde resultaat oplevert...

Is er ergens op het internet te vinden wat de 'normale' temperatuur is van je CPU?? Ik heb hier al even naar gegoogled maar zonder resultaat... Misschien weet iemand anders dit staan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hoop ik ook voor je.

Ja ik had dat aan een vriend gevraagd die me wel vaker geholpen heeft met problemen met mijn pc, hij zei dat je het zo koud mogelijk moet houden en dat 60 tot 70 graden(wat ik eerst had) al vrij warm is voor de processor.

Mijn probleem is gedeeltelijk opgelost... Ik heb men laptop opengemaakt en (zo goed ik kon) de ventilator stofvrij gemaakt... ik heb niet alle stof kunnen verwijderen maar ik kan nu toch al een volledige match uitspelen zonder problemen... de oorzaak van het probleem is dus wel degelijk gevonden.
Merci!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan