Fifa 2008 gameplay

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielzF

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hello! Ik zit met een probleempje en werd naar hier doorverwezen door een ander forum.

Vorige week heb ik mij een nieuwe laptop gekocht (HP Compaq 8510p) met volgende specificaties:

• Beeldscherm: 15,4" breedbeeld WSXGA+ (1680 x 1050)
    Processor: Intel Core 2 Duo T8100 2.1Ghz
    Processor cache: 3Mb
    Chipset: Mobile Intel 965PM Express Chipset PCI Express x16 Interface
    RAM-geheugen: 4Gb 667Mhz DDR2 (2 x 2048)
    Grafische kaart: Aparte grafische kaart: ATI HD2600 256mb
    Harde schijf: 160GB serial eSATA HDD 7200RPM
    DVD+/-RW Drive: 8 x DVD+/-RW Drive with Decoder software
    Netwerk: on board lan adapter Intel pro 10/100/1000mb
    Intel PRO/Wireless 4965 A/B/G
    Audio: ADI1981HD codec
    Batterij: 6 Cell 56WHr LI-ION maximum 5 uur werktijd Oplaadtijd 90% binnen 1 uur
    PCMCIA: 1 slot
    VGA aansluiting: Ja
    S-video / TV-OUT: HDMI
    USB: 4 poorten
    Bluetooth B.T.: 2.0
    Firewire: Ja
    Operating system: Windows Vista Ultimate
    Aansluiting hoofdtelefoon: Ja
    Aansluiting micro: Ja
    Geheugenkaartlezer: SD card reader
    Beveiliging: Voorziening voor Security lock slot

Gisteren heb ik mij dan Fifa 2008 gekocht, geinstalleerd en alles, geen probleem. Ik start het spel op, geen probleem, selecteer teams, stel de ploeg op ga naar de wedstrijd en vanaf het moment dat de wedstrijd begint gaat het geweldig traag. Commentaar gaat normaal, ook als ik op pauze druk en bijvoorbeeld een speler wil wisselen, allemaal geen probleem, maar als ik aan de wedstrijd zelf bezig ben gaat het echt enorm traag...

Hier nog de resultaten van canyourunit:
http://xs.to/xs.php?h=xs230&d=08352&f=naamloos123.png

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Bedankt alvast!

Ik bedoel daarmee (nu) dat ik een woordje over het hoofd heb "gelezen" : DUO.

Mijn vorige bericht moet je dan ook als niet geplaatst zien.

Ik meende te lezen dat jij slechts enkele honderste procenten boven de aanbevolen processorsnelheid zat. Dat is ook wel zo, ware het niet dat bij de systeemeisen over een enkelvoudige processor wordt gesproken en jij een DUO hebt dus die overschrijding van enkele honderste procenten is in dit geval niet van toepassing. (Daar had ik dus overheen gelezen)

Ik meende te lezen dat jij slechts enkele honderste procenten boven de aanbevolen processorsnelheid zat. Dat is ook wel zo, ware het niet dat bij de systeemeisen over een enkelvoudige processor wordt gesproken en jij een DUO hebt dus die overschrijding van enkele honderste procenten is in dit geval niet van toepassing. (Daar had ik dus overheen gelezen)

Idd.. Ik snap écht niet waarom die wedstrijden zo haperen.. Nieuwe laptop, origineel spel,...

Denk dat Vista nog de boel aan het indexeren is. Afhankelijk van hoe lang de pc per dag aanstaat, kan dit indexeren wel een weekje duren.

Is verder de onboard-videokaart uitgeschakeld in het BIOS, zodat de aparte videokaart het grafische gedeelte op zich neemt?

Denk dat Vista nog de boel aan het indexeren is. Afhankelijk van hoe lang de pc per dag aanstaat, kan dit indexeren wel een weekje duren.

Is verder de onboard-videokaart uitgeschakeld in het BIOS, zodat de aparte videokaart het grafische gedeelte op zich neemt?

Als je mij ff zegt waar ik dat vind zal ik ff kijke, ben er nogal een leek in namelijk, sorry :)

Precies het zelfde als jou mee gemaakt,
toen heb ik via Eigenschappen > compatibiliteit > visuele effecten uitschakelen;
wel iets sneller kunnen spelen.

Alleen nu is bij mij zo, dat hij deze niet meer opstart en een Vid-kaart fout geeft.

Precies het zelfde als jou mee gemaakt,
toen heb ik via Eigenschappen > compatibiliteit > visuele effecten uitschakelen;
wel iets sneller kunnen spelen.

Alleen nu is bij mij zo, dat hij deze niet meer opstart en een Vid-kaart fout geeft.

Maar het gaat?

(Waar vind je die Eigenschappen > compatibiliteit > visuele effecten?)

Ga naar je bureau blad, daar vind je het fifa 08 icoontje,
rechtermuisknop tada.

gr

Als je geeen onboard vid-kaart hebt, hem vervangen met de NVIDA GeForce 3

gr

geen idee, kijk welke desktop/laptop je hebt,
waar je hem gekocht hebt, en kijk op deze onboard staat,
anders moet je hem laten inbouwen.

gr

deze zou hem makkelijk super snel kunnen spelen.

Zet in fifa je resolutie bij de instellingen op 1400 x 1200 ± en zet scheidsrechters etc uit en andere visuele effecten.

Het gaat al beter, het beeld is ook beter maar het hapert nog steeds.. Zou ik niet nog ergens een of andere instelling verkeerd hebben? Alvast bedankt voor je hulp :thumb:

Edit: Juist ging het even heel goed, zonder haperingen.. Kwam kijken of er hier niets meer gezegd was en toen ik terugging haperde het weer.. Heb ik alles afgesloten, MSN, FM, IE, WORD en toen FIFA opgestart maar bleef weer haperen..

- Heb visuele effecten uitstaan
- Accu steekt in en staat op hoge prestaties
- Beeldsherm op 1440x90 (goed beeld!)
- Instellingen op laagste --> http://xs.to/xs.php?h=xs330&d=08354&f=spelinstellingen776.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan