Fifa 99 onder XP werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiefte

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Hallo allemaal,

Fifa 99 krijg ik onder Win XP niet aan de praat. Krijg bij het opstarten steeds de melding "fifa99.exe is geen geldige Win32-toepassing." Melding verschijnt bij alle mogelijke comptabiliteitsmodi. Heb een Pentium II 400 Mhz met 320 MB geheugen. Geforce 2 MX 32 MB videokaart (nieuwste drivers geïnstalleerd), zat vrije ruimte op m'n HD. Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Harm

Dit heeft dacht ik met de virusscanner te maken. Schakel 'm is uit als je het spel gaat spelen.

Heb je de virusscanner ook uit gezet toen je het spel ging installeren? Anders moet je het spel ff opnieuw installeren.

hello,je kan het proberen met in xp de programmacompatibiliteit
Ga naar start/alle progr./bureau-acc./programmacompatibiliteit. Dan Ik wil het programma handmatig zoeken. Kies besturingssysteem (win 98) Kies dan de resolutie /volgende/ en probeer dan het spel terug op te starten. Hopelijk met succes
mvg

Re: Fifa 99 werkt niet onder XP

Helaas het uitschakelen van de virusscanner vervolgens opnieuw installeren blijft uiteindelijk dezelfde melding geven (Fifa99.exe is geen geldig win32-toepassing).

Wat wel vreemd is, is dat bij het programmaonderdeel '3D configureren' hardnekkig blijft staan dat de pc voorzien is van een 8 MB ATI Rage Pro 2x videokaartje. Dat was m'n oude kaart en die heb ik laatst vervangen door de Geforce 2 MX 32 MB kaart. Ik krijg dat niet gewijzigd.

Wie o wie helpt mij verder dit toch leuke spel weer te kunnen spelen?

Groeten,
Harm

het zou kunnen dat de oude kaart nog in uw systeem
staat. ga daarom naar configuratiescherm/systeem/hardware/apparaatbeheer/beeldschermadapters. Zie welke kaart geeft deze aan, als het je oude kaart is rechts klikken en verwijderen.
De pc terug opstarten, en normaal vindt hij de nieuwe kaart. Ook in software koken dat er nog geen drivers meer opstaan van je oude kaart. dan de nieuwe drivers van je g-force installeren. Ga ook naar www.nvidia.com de laatste driver te downloaden en installeer deze.
ook zorgen, dat ge directx 8.1 geinstalleerd hebt
hopelijk lukt dit
groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan