File aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Galido

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Ik zou graag mijn gegevens die ik opvraag in een file opslaan. Via het net heb ik deze commando gevonden: INTO OUTFILE

Maar kan ik die file meteen in mijn documenten zetten? Maken kan ik al :)

Alvast bedankt voor de tip, maar het lukt niet :(

Dit heb ik geschreven:

select * from testtabel where id=5 into outfile 'c:gebruikers/maarten/mijn documenten/text.txt';

Ik krijg als error: errorcode 2

Er mist een \ na C: en de andere / tekens moeten \ tekens zijn.
De voorbeelden die je hebt gezien zijn waarschijlijk voor Linux en daar wordt de / gebruikt.

Laat eens zien wat je er nu precies hebt staan.

Dit:

select * from testtabel where id=5 into outfile 'c:\gebruikers/maarten/mijn documenten/text.txt'; --> errcode 2
select * from testtabel where id=5 into outfile 'c:\gebruikers\maarten\mijn documenten\text.txt'; --> errcode 22

De eerste is nog steeds fout.
Verander in de 2e de ' tekens eens in " tekens, dus enkele quotes wijzigen in dubbele quotes.

Zelf dan blijft het hetzelfde. Ik heb wat zitten zoeken en het kan zijn dat het met de machtigingen zit op mijn pc. Nochthans ben ik administrator... Dus, alle machten.

Je hebt kans dat MySQL een \ als een escape teken ziet.
Dan zou ik deze eens proberen:
'c:\\gebruikers\\maarten\\mijn documenten\\text.txt';

Probeer het dan eens naar een map waarvan je zeker weet dat je er schrijfrechten hebt.
Anders weet ik het ook niet meer en ik kan het helaas niet testen.

Lees ook dit eens:
The “\” path name separator character

Path name components in Windows are separated by the “\” character, which is also the escape character in MySQL. If you are using LOAD DATA INFILE or SELECT ... INTO OUTFILE, use Unix-style file names with “/” characters:

mysql> LOAD DATA INFILE 'C:/tmp/skr.txt' INTO TABLE skr;
mysql> SELECT * INTO OUTFILE 'C:/tmp/skr.txt' FROM skr;

Alternatively, you must double the “\” character:

mysql> LOAD DATA INFILE 'C:\\tmp\\skr.txt' INTO TABLE skr;
mysql> SELECT * INTO OUTFILE 'C:\\tmp\\skr.txt' FROM skr;

Kennelijk is dus je syntax niet in orde.

Laatst bewerkt:
Dat gaat ook niet. Maar toch bedankt voor de hulp. Ik zal het zo laten en later, als ik wat meer weet nog eens uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan