• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

File efficiënter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukietje

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
G'avond,

Ik heb file met enorm veel data en steeds ik bepaalde weergave wens stel ik de filters in. vb: ik wens alle kandidaten te zien die geslaagd zijn in een bepaalde proef en die een bepaalde functie hebben. Dan filter ik op de verschillende kolommen.
Wat ik wens is dat ik eigenlijk dat overzicht krijg door één druk op de knop. Hoe ga ik hiervoor aan de slag?

Groetjes,
Julie

Is MS Access dan een optie? Je stelt een query op en die kan je dan gewoon bekijken.

Bij meer of minder gegevens update de query zich automatisch.

Wigi

Ik heb er ook aan gedacht om over te schakelen naar Access maar ik vrees dat ik er teveel tijd ga insteken. Er zitten al veel berekeningen in deze file en als ik deze zou moeten overzetten zal het ook weer zoeken zijn hoe dat in Access ging. Mss. iets om uit te dokteren in mijn vakantie.

Hi Julie,

Dit kan met uitgebreide filter.
doe eens een bijlage met fictieve gegevens .

Joske

Ik denk dat draaitabellen ook een goede oplosing voor jou zou kunnen zijn.. met een voorbeeldje zou dat snel te achterhalen zijn of dit een oplossing is,,,

Draaitabellen is dit niet meer voor een overzicht te krijgen van totalen?

in principe wel maar als je meerdere filters wilt gebruiken en vaak wisselende samenstelling hebt van de benodigde kolommen waarop je filtert. dan kun je dat met draaitabellen snel bereiken.

uitgebreid filter werkt ook goed als je vaak op dezelfde kolommen verschillende filters wilt toepassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan