• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

file gebruikt door verschillende personen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hoi, hallo,

Ik werk in een bedrijf waar tarwe aangekocht en vermalen wordt. Dienst aankoop steelt een lijst op van leveranciers die vandaag leveren. De weger krijgt een kopij van dit formulier waar hij de gewichten van de vrachtwagens en uur en ... op noteert. De laborant krijgt tevens een kopij van dit dokument en hij noteert daar analysecijfers op. Nadien worden de papieren ingeleverd en worden alle geschreven data op het oorspronkelijk dokument ingebracht.

Als je 't mij vraagt ==> tijdverlies.

Mijn vraag/proleem. Hoe kan ik in excel een formulier dat op de server staat gebruiken in de de drie verschillende lokaties zijnde aankoop, weegbrug en labo. Tot nu toe lukt me dit niet omdat bij openen van het dokument er meestal een alleen-lezen kopij geopend wordt zodat je de gegevens niet kan wegschrijven.

Hulp aub. Dank

Excel is daar niet op gebouwd. Een Access database is veel logischer. Daar kunnen wel meerdere gebruikers in editten. Is het een belangrijke applicatie dan zou ik zelfs SQL overwegen.

klopt dit wel ?

Ik dacht nochthans dat het zou kunnen. Ik begrijp weliswaar dat access ideaal hiervoor zou zijn, maar hoop toch nog een beetje op excel...

Probeer het maar uit, open een Excelbestand op een PC en daarna op een andere (hetzelfde bestand vanaf dezelfde locatie). Die kan dan alleen lezen.

Welke Excel versie?
In Excel97 onder extra staat een optie "Werkmap delen". Kijk daar eens.
Je kunt dan met meerdere personen gelijktijdig aan dezelfde map werken.
Kijk goed naar de opties en raadpleeg de help even.
(Zoek op gedeelde werkmap).
Het is mijns inziens een gevaarlijke optie, maar het is denk ik wat je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan