File Openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koossie

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2002
Hee

Hoe kan in doormiddel van een opdracht knop in een acces formulier een bestand openen, bv een word bestand of excel bestand?????

daar moet toch iets makkelijks voor zijn, of zit ik er helemaal naast???

alvast bedankt

daan

Toepassing starten met knop op formulier

Als je een nieuwe knop op een formulier plaats start de "Wizzard opdrachtknop" Hier kies je voor de Catagorie "toepassing" en de actie "toepassing uitvoeren". Daarna wordt er een bestandsnaam gevraagd van de uit te voeren toepassing.

Je kan ook handmatig te werk gaan.
Je plaatst een knop.
Bij de betreffende knop plaats je bij gebeurtenis "Klikken" de volgende VBA tekst:

Dim stAppName As String
stAppName = "C:\mijn documenten\xxxxxx.exe"
Call Shell(stAppName, 1)

Probeer het eens.

Groetjes

ja die had ik ook al geprobeerd, maar nu is het zo dat je daarmee alleen maar programma's mee kan openen
maar ik zou dus ook graag willen dat het bijvoorbeeld word documenten openend.

ik ben namelijk een soort verkenner aan het maken in een formulier van acces. Dit gaat allemaal goed, maar ik wil nu dus als er een word document in een van die directories staat dat je als je op die tekst klikt dat ie dat betreffende document oook opent......

maar met shell geeft ie dan een fout melding

is er hiervoor een andere oplossing????

Andere oplossing

Een andere oplossing is om de file niet te openen met de gebeurtenis "bij klikken" maar met "hyperlinkadres".

Dus ga op de knop staan, met rechtermuis "eigenschappen" kiezen, bij de tab opmaak staat "hyperlinkadres".
Vul hier je bestandsnaam met pad in.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes

ja toppie het is gelukt, maar het moest een variabel hyperlink adres zijn.... maar na ff klooien issut gelukt

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan