File recovery van word

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimmos

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
12
Grrrrrrrrrrrrrr ik zit de hele dag te schrijven aan artikels, heb al >10 pagina's, ik bewaar het elke 10 minuten... en opeens crasht word.

Opeens is mijn word file die ik zo mooi gesaved had, helemaal weg. Er staan enkele files nu:

~WRL0049.tmp

ed.

Als ik ze wil openen, krijg ik "this file could not be found".

Als ik ze wil kopieren of verplaatsen krijg ik: "cannot move: access is denied. Make sure the disc is not full or write protected, and the file is not currently in use".

Op een andere plek staat het document dat ik nog heb, in zijn normale naam, maar als ik het open, zie ik allemaal vierkantjes en loopt het programma vast...

Hoe kan ik dit bestand nu recoveren? Heb er al een uur of 6 aan gewerkt, wil het echt niet kwijt
 
Oja overigens, ik heb al proberen hernoemen maar kreeg daar ook geen toestemming voor... en in notepad openen levert ook niks op.
 
je kan eens proberen om het document met wordpad te openen. als dit ook niet lukt kan je eens met notepad openen. op de eerste regels staat soms wat informatie.

steven
 
je kan eens proberen om het document met wordpad te openen. als dit ook niet lukt kan je eens met notepad openen. op de eerste regels staat soms wat informatie.

steven

Ja dat gaat niet.

Wel heb ik de ~WRL0904.tmp kunnen openen, die de voorlaatste save was die ik had gemaakt blijkbaar... Dus heb nu toch al 7 blz terug. Nu nog de andere drie.

Het rare is dat ik die tmp's allemaal kan verschuiven, behalve de 0049 (de laatste) alsof die niet bestaat.

Ik had weldegelijk alles mooi gesaved op mijn harde schijf. Hoe is het mogelijk dat die files dan toch verdwijnen? Gisteren had ik het ook al ergens voor. Is dit één of ander virus ofzo?
 
Ja dat gaat niet.

Wel heb ik de ~WRL0904.tmp kunnen openen, die de voorlaatste save was die ik had gemaakt blijkbaar... Dus heb nu toch al 7 blz terug. Nu nog de andere drie.
als je op 10 minuten 3 bladzijde kan schrijven...

Ik had weldegelijk alles mooi gesaved op mijn harde schijf. Hoe is het mogelijk dat die files dan toch verdwijnen? Gisteren had ik het ook al ergens voor. Is dit één of ander virus ofzo?
dan moet je eens een virusscan doen. als je het effectief saved (en geen automatische save van word) moet je normaal alles terug hebben.

steven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan