file sharing

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpinzon310

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Hallo allemaal.... Ik heb thuis een desktop met Vista en een laptop met Vista ook, de laptop is draadloss en de pc is gewoon met kabel aan de router. Ik probeer nu de files van mijn desktop met de laptop te delen maar op de moment dar ik probeer ze in de laptop te openen krijg ik een melding dat ik heb geen permission, kan iemand me helpen??? en als ik moet een poort openen welk is het? ik heb een SMC router

Laatst bewerkt:
Vertel wat meer over je systeem:
- Welke versie van vista heb je op je pc/laptop?
- Hoe probeer je je files te delen?
Vermits dat je lokaal werk is het niet nodig om een poort in je router open te zetten, dit is enkel nodig als je via buitenaf aan je bestanden wilt.

Vertel wat meer over je systeem:
- Welke versie van vista heb je op je pc/laptop?
- Hoe probeer je je files te delen?
Vermits dat je lokaal werk is het niet nodig om een poort in je router open te zetten, dit is enkel nodig als je via buitenaf aan je bestanden wilt.

Ik heb op pc Vista Home en op laptop Vista Ultimate.
Ik wil bv een hele schijf van pc te delen, dus ik ga gewoon bv op e: opstaan en dan rechter muisknop en Share, om eerste te proberen heb ik toegaan voor everyone gegeven maar toch help dat niet.

Denk dat het probleem aan de Home versie ligt.
In XP geeft deze ook moeilijkheden met rechten als je wilt delen.
Dit omdat de home versie standaard (niet veel/geen) netwerkondersteuning geeft.
Als ik jou was zou ik gewoon filezilla server installeren, om dan zo aan je bestanden te kunnen (via ftp).

Denk dat het probleem aan de Home versie ligt.
In XP geeft deze ook moeilijkheden met rechten als je wilt delen.
Dit omdat de home versie standaard (niet veel/geen) netwerkondersteuning geeft.
Als ik jou was zou ik gewoon filezilla server installeren, om dan zo aan je bestanden te kunnen (via ftp).

Maar als ik deze programa installeerd kan ik ook vanuit de laptop bestanden aanpassen bv de hele schijf van de pc beheren?

Maar als ik deze programa installeerd kan ik ook vanuit de laptop bestanden aanpassen bv de hele schijf van de pc beheren?

Je moet enkel even je bestanden die je wilt aanpassen "tijdelijk" overbrengen op je harde schijf van je pc waar je op dat moment opzit. Daar kan je dan het bestand aanpassen, om daarna terug te "ftp'en" naar de andere pc (eenmaal overgezet, kan het bestand op de pc waar je het bewerkt hebt gewist worden).
Bestanden renamen, verwijderen (en ik dacht ook verplaatsen), gaan rechtstreeks

Je moet enkel even je bestanden die je wilt aanpassen "tijdelijk" overbrengen op je harde schijf van je pc waar je op dat moment opzit. Daar kan je dan het bestand aanpassen, om daarna terug te "ftp'en" naar de andere pc (eenmaal overgezet, kan het bestand op de pc waar je het bewerkt hebt gewist worden).
Bestanden renamen, verwijderen (en ik dacht ook verplaatsen), gaan rechtstreeks

ok bedankt... ik zal dit proberen.. jammer dat het kan niet direct

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan