Filefolder voor Office-documenten + link naar plaats waar ze kunnen aangepast worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Hallo

Onlangs ben ik me beginnen verdiepen in een project met educatieve doeleinden. Ik ben op zoek naar enkele ideeën om een online verzameling te maken van Office-documenten. Deze documenten zouden via de een of andere manier moeten weergegeven worden op een site (folderstructuur zoals de verkenner als mogelijk).

Wanneer op een document geklikt wordt, wordt de gebruiker naar een plaats gebracht waar hij of zij aanpassingen kan uitvoeren aan het .docx document.

Indien de mogelijkheid er is zou deze folder met bestanden moeten gelinkt worden aan een lokale map (zoals Dropbox of Google Docs bijvoorbeeld). Zodat deze bestanden steeds lokaal en online synchroniseren.

Ik weet dat dit behoorlijk ver gezocht is, maar het gaat om een project waarover een tijdspanne van meer dan een jaar zal verstrijken.

Alle suggesties om dit project te kunnen realiseren zijn welkom. Een simpele link naar een handige tool/informatiebron hiervoor wordt enorm geapprecieerd!

Met vriendelijke groeten

Bram Hatoka

Beste

Hartelijk dank voor de link. Ik neem dit meteen onder de loep!

Groetjes

Beste

Hartelijk dank voor uw antwoord!

Ik heb inmiddels sharepoint eens bekeken, maar dit is volgens mij niet haalbaar aangezien het niet echt freeware is. Ik denk dat het een maandelijks bedrag is dat moet betaald worden per student.

Is er desnoods geen andere oplossing die verschillende tools gebruikt? Bijvoorbeeld Skydrive + ...

In het verleden heb ik gewerkt met Google Sites, maar dit is nog wat beperkt in mogelijkheden.

Met vriendelijke groeten

Bram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan