filemanager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saviola

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2002
Berichten
793
Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig met het volgende:

Ik heb sinds kort mijn website op een betaalde host gezet.
Nu wil ik een soort van subaccounts aanmaken. Dus ik maak een map aan: http://website/subaccount In dat subaccount moet een file browser komen. (ik had er eentje maar niet de juiste).
Maar met de file browser moet je alles kunnen: uploaden, deleten, folders aanmaken, renamen etc. Maar behalve een map omhoog gaan, want dan zit je in m'n root.

Wie kan mij helpen?

ps. De vorige filemanager die ik had was webfilebrowser (www.webfilebrowser.org). Het lukte mij niet om het naar mijn wensen aan te passen.
 
het lijkt me dat je host daar niet op zit te wachten... goeie kans dat dat soort dingen afgeschermd zijn....
 
kan je geen mappen als root aanwijzen?
dus map.domein.nl...


t.
 
Nee, ik wil mijn eigen server gaan draaien. Maar ik test het nu ff uit.

Ik geloof niet dat ik mappen als root kan zetten. Heb je een andere oplossing?
 
voor elke gebruiker een virtualhost aanmaken?

maarreh: kijk hier eens

t.
 
Veel virtual hosts, al dan niet alle, zijn al zins geruimte tijd in php safe mode. Wat jij dus wilt doen, gaat niet lukken.
Wel kun je 1 map gebruiken, en zodoende daar je bestanden in uppen/deleten etc.
 
Ik volg het even niet meer. Wat is precies een virtualhost. En waarom zou dat wel of niet kunnen?
 
Geplaatst door Saviola
Ik volg het even niet meer. Wat is precies een virtualhost. En waarom zou dat wel of niet kunnen?
Een virtualhost een een server waarop meer klanten zijn gehost dan jij alleen. Er wordt dus een deel van de server aan jou toegeweid, ipv 1 persoon.
En om de veiligheid hebben ze Apache/PHP zo geconfigureerd, dat dit onmogelijk is. Anders zou jij bijvoorbeeld bij de andere klanten op jouw server van alles kunnen wijzigen. Vandaar...
 
Geplaatst door rene_overtoom
Veel virtual hosts, al dan niet alle, zijn al zins geruimte tijd in php safe mode. Wat jij dus wilt doen, gaat niet lukken.
Wel kun je 1 map gebruiken, en zodoende daar je bestanden in uppen/deleten etc.

Ik weet nie waar je dat weg hebt maar ik ben al op verschillende hosts geweest en overal stond php op gewone modes...
 
Geplaatst door pcfixer


Ik weet nie waar je dat weg hebt maar ik ben al op verschillende hosts geweest en overal stond php op gewone modes...

safe mode is veiliger want anders kan je bijvoorbeeld met de php include bug ook bestanden van anderen bekijken en includen zegt mijn voltallige en lieve broer :love:

daarom heet het vast ook safe mode :eek: :D :love:
 
Ik weet heus wel wat de safe mode inhoudt hoor :).

Maar ik had het erover dat ik het raar vond dat hij al sprak over "de meeste hosts" en "steeds meer hosts"...

En, plz stop eens met die :love:'s. Dank u :).
 
Geplaatst door pcfixer


Ik weet nie waar je dat weg hebt maar ik ben al op verschillende hosts geweest en overal stond php op gewone modes...

En hoe kan ik er achter komen of ik virtualhosts kan gebruiken?
 
Geplaatst door ester4863


vraag het aan je host :thumb:

ps: je bent stout pcfixer :(

Ester,

Jennifer heeft je een PB (prive bericht) gestuurd. Gelieve je je daar aan te houden en te stoppen met deze onzinnige reply's. Hier help je niemand mee.
 
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag :confused:

Hoe kan ik erachter komen of ik gebruik kan maken van virtualhost. Aan mijn host vraag gaat niet, want ik wil mijn eigen server gaan draaien.

Of eventueel een andere oplossing/idee?

Ik zou iets willen in deze vorm:

http://www.saviola.nl/account (bv. als Geocities)

of

http://www.account.saviola.nl (met subdomein)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan