Files verwijderen in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

judo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
134
Op mijn pc waarop windows 7 64 bit overigens prima draait, lukt het mij niet een paar files weg te gooien. Niet in de veilige modus, niet met unlocker (dat draait niet op windows 7 64 bit), niet met who lock my files (dat draait ook niet), nergens mee. Het wordt nu een obsessie om die .... files weg te krijgen. Weet iemand een programma dat wel draait of een andere oplossing?

Judo
 
Ik heb mijn notebookje waarop 7 staat, momenteel uit staan dus ik kan het even niet testen voor je, maar nee heb je, ja kan je krijgen.

Alles wat hieronder blauw is typ je in: (let op de spaties!!!) en sluit elke keer de regel af met een druk op de Entertoets.

Ga naar de opdrachtprompt

Stel je bestand zit in de map c:\users\pietje en heet 'moetweg'.

Als je in de opdrachtprompt zit type je in CD\

Nu staat op je scherm C:\>

dáár typ je

CD USERS\PIETJE

Nu staat op je scherm

C:\USERS\PIETJE>

Daar typ je:

ATTRIB MOETWEG -H-R

Hierna typ je

DEL MOETWEG

Je krijgt of geen melding óf een foutmelding. Bij geen melding moet je de prompt verlaten en even de Windowsverkenner checken, het bestand is weg. Bij een foutmelding werkte het helaas niet.
Verlaat de opdrachtprompt en wacht op een advies dat wél werkt.
 
Laatst bewerkt:
helaas

Ik heb mijn notebookje waarop 7 staat, momenteel uit staan dus ik kan het even niet testen voor je, maar nee heb je, ja kan je krijgen.

Alles wat hieronder blauw is typ je in: (let op de spaties!!!) en sluit elke keer de regel af met een druk op de Entertoets.

Ga naar de opdrachtprompt

Stel je bestand zit in de map c:\users\pietje en heet 'moetweg'.

Als je in de opdrachtprompt zit type je in CD\

Nu staat op je scherm C:\>

dáár typ je

CD USERS\PIETJE

Nu staat op je scherm

C:\USERS\PIETJE>

Daar typ je:

ATTRIB MOETWEG -H-R

Hierna typ je

DEL MOETWEG

Je krijgt of geen melding óf een foutmelding. Bij geen melding moet je de prompt verlaten en even de Windowsverkenner checken, het bestand is weg. Bij een foutmelding werkte het helaas niet.
Verlaat de opdrachtprompt en wacht op een advies dat wél werkt.

Bedankt voor je snelle reactie

Helaas krijg ik of:
Bestand niet gevonden (het staat er wel degelijk hoor) of:
ongeldige schakeloptie.

Groeten Judo
 
Lijkt mij dat je geen verwijderrechten hebt op die mappen/bestanden.
Geef de groep Administrators alle rechten op die mappen/bestanden via de instructies in deze link
Zorg ervoor je Administrators in stap 6 eigenaar maakt (dus niet Moderator, zoals in het plaatje).

Succes,

Tijs.
 
jammer

Eveneens bedankt voor je reactie. Ik heb alles keurig opgevolgd, maar... de map is niet weg te krijgen.
 
Krijg je niet een of andere melding bij het verwijderen? En welke is dat dan?

Verder zou het kunnen helpen wat meer informatie over die map te posten (schermafdruk, hoe de map op je pc gekomen is etc.)

Tijs.
 
Krijg je niet een of andere melding bij het verwijderen? En welke is dat dan?

Verder zou het kunnen helpen wat meer informatie over die map te posten (schermafdruk, hoe de map op je pc gekomen is etc.)

Tijs.

In windows verkenner krijg ik de melding dat de map in gebruik is door een ander programma. Maar ondanks veilig modus en/of geen services laden via msconfig blijft de map weigeren te vertrekken.
Het betreft een oude map met program files, genaamd 'oude programma files;. Die heb ik gekopieerd voordat ik een schone installatie uitvoerde met windows 7. Hetzelfde heb ik ook gedaan toen ik windows xp en vista installeerde. Dan kan ik zien wat ik allemaal geinstalleerd had. In die oude map bevindt zich de map 'adobe', met enkele submappen. Na de schone installatie van windows 7 heb ik adobe cs4 geinstalleerd , maar ik zie het verband niet met die oude map. Misschien moet ik ermee leren leven.

Trouwens hetzelfde probleem heb ik met een gedeelte van de map 'windows old'.

Groet Judo
 
Windows.old kun je oplossen via Windows Schijfopruiming. Je kunt daar (ergens) aangeven dat windows.old bestanden/mappen verwijderd moeten worden.

M.b.t. die 'oude program files' map: Start de computer op in Veilige modus, en kijk of het dan beter gaat. Kan bijv. anti-virus of een of ander iets zijn dat de map 'bezet' houdt. Krijg je dan (hier en daar) meldingen over geen rechten, laat dan de instructie over eigenaar worden + rechten verschaffen los op de mappen/bestanden die 'moeilijk' doen. Het kán voorkomen dat je er veel tijd mee kwijt bent, maar ik neem aan dat je dat er (toch) wel voor over hebt.

Natuurlijk kun je ook uitwijken naar het opstarten van een Live CD en van daaruit bestanden/mappen op de harde schijf verwijderen. Ik raad aan om dan een Ubuntu Live CD te gebruiken, omdat die helemaal niets doet met toegangsrechten die in XP/Vista/W7 worden gebruikt.

Ik reken erop dat het je nu gaat lukken.

Succes,

Tijs.
 
Windows.old kun je oplossen via Windows Schijfopruiming. Je kunt daar (ergens) aangeven dat windows.old bestanden/mappen verwijderd moeten worden.

M.b.t. die 'oude program files' map: Start de computer op in Veilige modus, en kijk of het dan beter gaat. Kan bijv. anti-virus of een of ander iets zijn dat de map 'bezet' houdt. Krijg je dan (hier en daar) meldingen over geen rechten, laat dan de instructie over eigenaar worden + rechten verschaffen los op de mappen/bestanden die 'moeilijk' doen. Het kán voorkomen dat je er veel tijd mee kwijt bent, maar ik neem aan dat je dat er (toch) wel voor over hebt.

Natuurlijk kun je ook uitwijken naar het opstarten van een Live CD en van daaruit bestanden/mappen op de harde schijf verwijderen. Ik raad aan om dan een Ubuntu Live CD te gebruiken, omdat die helemaal niets doet met toegangsrechten die in XP/Vista/W7 worden gebruikt.

Ik reken erop dat het je nu gaat lukken.

Succes,

Tijs.
 

de veilige modus biedt ook geen soulaas. De ubuntu cd heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik maar eens doen.

Dank Judo
 
ubuntu heerst

Dank voor de tip voor UBUNTU. Werkelijk geweldig. De files vlogen eraf. Ik had nog nooit met Ubuntu gewerkt, maar het viel niet tegen. Wat doe ik eigenlijk met windows.

Bedankt allemaal Judo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan