Files verzenden met MSN+NIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japie82

Verenigingslid
Lid geworden
14 nov 2001
Goedemiddag,

Ik kan op mijn computer geen bestanden verzenden met MSN. Ik gebruik NIS2003 als firewall en ik weet dat het aan deze firewall ligt, want als ik NIS niet mee op laat starten kan ik wel files verzenden. Ik kan overigens wel files ontvangen.
Ook in ICQ kan ik gewoon files verzenden.

Symantec kwam met deze oplossing, maar ook dat werkt bij mij niet.

Ik heb dus nu MSN 5 (maar ook bij 4.6 werkt het niet)
Nis 2003
Win2k
Kabelverbinding

Heeft iemand nog een idee?
Bedankt! :)

Japie82,

Doe dit:
Open NIS-norton internet security-status & settings-personal firewall-configure-program control-en verwijder MSN van de lijst. Klik daarna op program scan-next en vink na de scan msn even aan-finish.
Als dat niet helpt, ga je weer terug naar program control en klik je op MSN 1 keer waar automatic staat en dan geeft je hem de optie "permit all"ok.
Dat zou je probleem moeten oplossen.

Helaas, ook deze mogelijke oplossingen helpen bij mij niet.
Ook het opnieuw installeren van NIS helpt niet...

Nog meer ideeen?

:confused:

kun je bij NIS ook poorten open zetten?
zojah, dan moeten de poorten 6891-6900 ff open...

Geplaatst door Japie82
Helaas, ook deze mogelijke oplossingen helpen bij mij niet.
Ook het opnieuw installeren van NIS helpt niet...

Nog meer ideeen?

:confused:

hm, vreemd.
Als je namelijk "permit all" geeft, dan moet het wel werken.

Er kunnen nog andere dingen meespelen:

1. heb je nog een andere externe firewall op de oc zitten ? Zo ja, deinstalleer hem dan.
2. gebruik je de interne firewall van windows xp? Zo ja: zet hem dan uit.
3. zet even je privacy control uit en kijk of dat helpt.

Helaas... ook deze keer heeft het niet geholpen :(

Ik heb geen andere externe firewall en ook geen interne firewall.

Ook het open zetten van die poorten en uitzetten van Privacy control helpt niet.

Het werkt trouwens ook niet als ik mijn firewall disable als ie al opgestart is. Ik moet dan echt windows opstarten zonder NIS mee op te laten starten, dan werkt het wel. Als ik NIS daarna weer aanzet is het weer afgelopen met het verzenden :confused:

Help...:(

Geplaatst door Japie82
Helaas... ook deze keer heeft het niet geholpen :(
Ik heb geen andere externe firewall en ook geen interne firewall.
Ook het open zetten van die poorten en uitzetten van Privacy control helpt niet.
Het werkt trouwens ook niet als ik mijn firewall disable als ie al opgestart is. Ik moet dan echt windows opstarten zonder NIS mee op te laten starten, dan werkt het wel. Als ik NIS daarna weer aanzet is het weer afgelopen met het verzenden :confused:
Help...:(

Dat is wel heel vreemd zeg. Er klopt hier iets niet.
Als ik jou was, dan zou ik dit doen:

Verwijder NIS. Gebruik daarna de RNIS and RNAV om de restanten te verwijderen.
Die zijn hier te krijgen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...23bda5412ae1a49688256abe00615e20?OpenDocument

http://service1.symantec.com/SUPPOR...33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?OpenDocument

Ga daana naar start-uitvoeren-msconfig-opstarten en vink daar alles uit-toepassen-ok en restart de pc.

Installeer NIS nu opnieuw. Als tijdens het installeren je wordt gevraagd of je parental control (ouderlijke toezicht) wil installeren moet je "ja" zeggen, maar je hoeft dit niet te activeren na de installatie.

Mocht je dan nog een probleem hebben herhaal dan wat ik in mijn eerste bericht tegen je zei.

Probleem opgelost.

Helaas...

Zélfs dit heeft bij mij niet geholpen.
Ik heb NIS verwijderd, de tooltjes gedraaid, geinstalleerd zoals gezegd, maar nog steeds kan ik geen files verzenden :(

Ik ga bijna denken dat mijn versie niet goed is... :D

Japie82,
Doe dit even:

Ga naar start>uitvoeren

en type dit:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Je messenger wordt verwijderd dan.

Download MSN messenger weer opnieuw vanaf hier:

http://messenger.msn.nl/default.asp?client=1

Helpt dat ook niet, dan moet je dit even lezen. Het is namelijk zo dat @home an Chello ook een bepaalde firewall hebben die dingen tegen kan houden in MSN en ICQ. Ik neem aan dat andere providers dezelfde firewall ook hebben. Dit lost de problemen op:

Directe verbinding op zetten met een mede @Home/Chello abonnee:

Normaal gesproken is het mogelijk om direct met andere internet gebruikers een verbinding op te zetten. Programma's die hiervoor gebruikt zouden kunnen worden zijn: ICQ, Netmeeting, MSN Messenger, ftp programma's en spelletjes die je online kunt spelen. Wanneer dit met een mede @Home abonnee niet mogelijk is komt dit doordat u in hetzelfde gedeelte van het netwerk zit en deze functionaliteit uit veiligheidsoverwegingen is uitgeschakeld. Indien wij dit niet zouden doen is het bijvoorbeeld mogelijk dat u wanneer u in uw netwerkomgeving zou kijken uw een heleboel computers zou zien.Wanneer de betreffende computers niet goed beveiligd zijn, is het mogelijk dat personen toegang krijgen tot de computers van anderen.
Het is mogelijk om de beperking tussen twee computers op te heffen.Wij willen u erop attent maken dat @Home hier GEEN support op levert indien dit niet werkt. U dient het volgende te doen:
Maak een tekstbestand aan en typ hierin het volgende:
1. U start een simpel tekstverwerker programma. Voor Windows gebruikers is dit bijvoorbeeld Notepad of WordPad,
2. U typt de volgende regel in: route add [IP-adres van uw kennis] [IP-adres van uw gateway]
3. U bewaart het bestand als .bat bestand. Dit doet u met de optie Bestand, Bewaren als....
4. Het is belangrijk dat u het bestand bewaart als normaal tekst bestand met de naam routeadd.bat
5. Elke keer dat u een verbinding met uw kennis op wilt zetten, dubbel klikt u op het bestand routeadd.bat
Het IP-adres van uw gateway kunt u vinden door op Start, Uitvoeren en vervolgens in te typen command Er wordt vervolgens een MS-DOS venster geopend en hierin typt u ipconfig. Vervolgens ziet u uw eigen IP-adres en het adres van de gateway. Deze twee adressen zijn belangrijk. U vult in bovenstaand bestand het ipadres van uw gateway in. Op de computer van diegene waarmee u rechtstreeks contact wilt maken doet u hetzelfde.
Belangrijk: degene met wie u contact wilt leggen voert dezelfde stappen uit! Tevens is het belangrijk om in het routeadd.bat bestand het ipadres van uw kennis in te vullen en dus niet dat van uzelf.
Let op: IP-adressen kunnen wijzigen!
In onderstaand voorbeeld staat bij de letter A het IP-adres en bij de letter B de Default Gateway.

Saldos,

Volgens mij is het gelukt! :D

Van die route add was ik al op de hoogte, maar dat was ook niet het probleem. Het werkte ook als ik zonder Firewall opstartte of als deze verwijderd had.

Dat het nu wel werkt kan ik niet echt begrijpen trouwens, want ik heb ook al een keer MSN 4.6 eraf gehaald en versie 5 erop gezet.

Maar het werkt
Bedankt! :thumb:

Ik geloof dat ik iets te vroeg gejuicht heb... :(

Vanmiddag heb ik 2 bestanden verzonden naar iemand.. maar nu krijg ik dat niet meer voor elkaar.
Het ontvangen gaat nog steeds wel goed.. maar verzenden dus niet meer.

Ik begin er steeds minder van te begrijpen :confused:
Iemand anders nog wel?

Japie82,

Vergeet niet dat de andere kant ook een firewall kan hebben en precies dezelfde problemen hebben zoals jij. Ik denk dat dat nu het geval is en dus het probleem niet bij jou is, maar bij de andere persoon.

Saldos,

Ik geloof dat het inderdaad niet (helemaal) aan mij ligt.
Het gekke is dat ik gistermiddag naar 1 persoon bestanden kon versturen en verder geen andere mensen meer kon vinden waar het lukte.
Ik heb net wel een aantal mensen gevonden waar het lukte.

Kan het ook nog liggen aan een versie van MSN of Trillian oid?

Het vreemde is ook dat ik geen bestanden kan verzenden naar mensen die bij mij op hetzelfde netwerk van @Home zetten (zelfs met route) en dat het na uitschakeling van NIS wel werkt...

Geplaatst door Japie82
Saldos,

Ik geloof dat het inderdaad niet (helemaal) aan mij ligt.
Het gekke is dat ik gistermiddag naar 1 persoon bestanden kon versturen en verder geen andere mensen meer kon vinden waar het lukte.
Ik heb net wel een aantal mensen gevonden waar het lukte.

Kan het ook nog liggen aan een versie van MSN of Trillian oid?

Het vreemde is ook dat ik geen bestanden kan verzenden naar mensen die bij mij op hetzelfde netwerk van @Home zetten (zelfs met route) en dat het na uitschakeling van NIS wel werkt...

De beste manier is om even te vragen of de ander persoon zijn.haar firewall heel even uit kan zetten en dan het nog een keer proberen. Als het wel lukt, dan ligt het dus aan de andere persoon.

Ik weet ook niet of het uitmaakt of die persoon Trillian of msn messenger gebruikt. Het beste is dan om het even te vragen wat die andere persoon heeft voor software.

Ik weet van @home dat er problemen zijn met MSN. Dat was toen ook zo toen ik een paar jaar geleden bij @home werkte. Het kan zijn dat het inmiddels opgelost is, maar het kan ook zijn dat er nog steeds een probleem is ermee. Het probleem is dat @home zal zeggen dat ze dat niet ondersteunen.

Hoi,

Ik weet niet of ik aaajeetee als voorbeeld moet nemen, want volgens mij zit hij in een netwerk/achter een router :D

De mensen naar wie ik bestanden heb proberen te sturen hebben allemaal geen firewall. Sommige mensen hebben Trillian en anderen MSN.

Ik zal deze vraag maar gewoon op opgelost zetten en dan zie ik vanzelf naar wie ik bestanden kan verzenden en naar wie niet :D

Saldos Bedankt! :thumb:

Graag gedaan :)

Hou me op de hoogte als je iets nieuws weet en wat meer informatie hebt wanneer het gebeurd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan