files zomaar gekopieerd naar prullenbak in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glyssine

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
Berichten
20
Hallo,

de onderwerpregel zegt het al: sinds vorige week is het me nu tweemaal overkomen dat er ineens allerlei files in mijn prullenbak zitten die ik niet heb weggegooid, en die ik overigens ook niet kortgeleden heb geopend. Ze zitten ook nog gewoon op hun plekje in de map in open office (en ik heb een backup op een externe harde schijf), want als ik op 'herstellen' klik, vraagt het programma of ik het origineel wil overschrijven. Maar ik vind het toch een beetje raar, straks gaat nog er iets echt fout... Wie weet hoe dit komt en, vooral, hoe ik eraf kom?

Dank alvast voor jullie reacties!

Glyssine

Even als aanvulling... door op een van de files in de prullenbak te klikken zie ik nu dat het files zijn van de E-schijf, de externe harde schijf, en ze verdwijnen dan ook uit de prullenbak wanneer ik de E-schijf afkoppel. Het zijn volgens 'eigenschappen' files die ik al heb weggegooid - maar die dus toch nog op de E-schijf staan... en die ineens in mijn prullenbak verschijnen. Ik vind het gek, en ook erg verwarrend. Ik weet niet meer waarom ik deze files heb weggegooid, maar omdat ze natuurlijk hetzelfde heten als de files die op mijn interne harde schijf staan, schrik ik, en ben ik geneigd om ze terug te zetten, terwijl het misschien oudere versies zijn ofzo... en dan ben ik dus mijn nieuwere versie kwijt.

Kortom: is er een manier om die prullenbak van de E-schijf meteen te legen zodat-ie me niet maanden later in de war komt maken met oude, reeds verwijderde files?

Dank!

Glyssine
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het je in de weg zit dan kan je Prullenbak uitschakelen voor bepaalde schijven. Op Prullenbak rechts klikken en kiezen voor Eigenschappen. Met de gewenste schijf geselecteerd het afvinkje zetten bij "direct verwijderen."
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan.

Later bedacht ik mij nog, dat u mogelijk niet weet dat je met Shift+Del bestanden voorgoed verwijdert. Er wordt om bevestiging gevraagd van het aantal bestanden en ze komen dan niet in de Prullenbak. Zodoende kies ik altijd tussen het nog even bewaren of voorgoed wissen en schijfruimte vrijmaken. Dan kan evengoed de prullenbak nog gebruikt worden voor als dat wel handig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan