Wie heeft voor mij de oplossing.
Onderstaande macro krijg ik niet meer aan de gang. FileSearch is vervallen en ik moet nu met het DIR commando werken. Echter ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken en tips proberen van het forum. Maar zonder succes . Voor mij is het duidelijk. Mijn kennis kan wel een boost gebruiken.
Het mooiste zou zijn dat als ik een keuze gemaakt heb via een Slicer genaamd (Naam) Er een pdf bestand geopend wordt met de naam gekozen in deze Slicer. Als dit niet kan dan hoop ik dat iemand onderstaande macro weer aan de praat krijg voor me.
Alvast bedankt.
Onderstaande macro krijg ik niet meer aan de gang. FileSearch is vervallen en ik moet nu met het DIR commando werken. Echter ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken en tips proberen van het forum. Maar zonder succes . Voor mij is het duidelijk. Mijn kennis kan wel een boost gebruiken.
Het mooiste zou zijn dat als ik een keuze gemaakt heb via een Slicer genaamd (Naam) Er een pdf bestand geopend wordt met de naam gekozen in deze Slicer. Als dit niet kan dan hoop ik dat iemand onderstaande macro weer aan de praat krijg voor me.
Alvast bedankt.
Code:
Sub OpenReference()
On Error Resume Next
Dim Filename As String, I As Integer, RetVal
Filename = ActiveCell.Value
With Application.FileSearch
.NewSearch
.LookIn = "C:\Documents"
.SearchSubFolders = True
.Filename = "*" & Filename & "*.pdf"
.MatchTextExactly = False
.FileType = msoFileTypeAllFiles
End With
With Application.FileSearch
If .Execute(msoSortByLastModified, msoSortOrderDescending) > 0 Then
For I = 1 To .FoundFiles.Count
Debug.Print .FoundFiles(I)
Next I
ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=.FoundFiles(1)
Else
MsgBox "There were no files found."
End If
End With
End Sub
Laatst bewerkt door een moderator: