filesize upload too high

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbd4499

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Berichten
185
met het via php uploaden van 1 en of meerdere bestanden krijg ik de foutmelding: the uploaded file exceeds the upload_max_filesize directive in php.ini

terwijl in php.ini de upload_max_file_size op 20M staat ingesteld...
 
Heb je deze waarde ook gecontroleerd? in php.ini
Code:
; Maximum size of POST data that PHP will accept.
post_max_size = 64M
En als je meerdere php.ini's op je systeem hebt: zorg ervoor dat je de juiste aanpast. Hier ben ik zelf wel eens mee de mist in gegaan. Makkelijkste manier om dat te controleren is om te kijken welke waarde er achter "Loaded Configuration File" staat in
PHP:
<?php
phpinfo();
?>
Daarin kun je ook meteen zien welke waardes post_max_size en upload_max_filesize op dit moment hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ja de waarde heb ik gecontroleerd en die is groter dan het te sturen bestand. Vreemd eigenlijk. Als ik met phpinfo() kijk dan staat de grote waarde vermeld en lijkt het in orde te zijn maar als ik iets opstuur dat kleiner is dan de ingestelde waarde krijg ik dus de foutmelding dat het bestand te groot is als ik me goed herinner (Kan nu niet in de server). Ik zal kijken of ik soms meerdere php.ini's heb.

Misschien ontbreekt een extensie of iets anders? Heb voor het eerst een server afzonderlijk geinstalleerd (mysql, php & apache & pear)
 
Laatst bewerkt:
er is maar 1 php.ini actief. Wellicht nog ergens een httpd.conf?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan