filezilla - 'kan niet verbinden' fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderv89

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2013
Hallo,

Ik heb een probleem welke ik niet opgelost krijg:

ik beheer sinds kort een website. de website is gebouwd door iemand die er geen tijd meer voor heeft.

Nu heeft hij Filezilla op mijn laptop geinstaleerd en werkt het allemaal prima zolang ik bij mijn schoonfamilie op de wifi zit. Nu kwam ik thuis en probeerde weer in te loggen op de gebruikelijke manier (op de zelfde laptop). maar lukt dit niet.
Ik weet eigenlijk zeker dat het probleem in m'n wifi zit aangezien hij op mijn telefoon de website via wifi niet opent maar via 4G is de website normaal te bereiken.

even samengevat:

-website is via wifi niet te bereiken in mijn browser
-via filezilla kan er via mijn thuiswifi geen contact worden gemaakt met de server van dezelfde website
-via 4G op m'n telefoon wel, via de wifi niet.
- ik heb een experiabox v8

dit is de melding die ik in filezilla krijg

15:19:52 Fout: Verbinding verloren
15:19:52 Opsporen: CFtpControlSocket::ResetOperation(2114)
15:19:52 Opsporen: CControlSocket::ResetOperation(2114)
15:19:52 Fout: Kan niet verbinden met server'

ik hoop echt dat iemand me kan helpen aangezien ik er echt niet meer uitkom.

Zou het kunnen dat poort 21 (FTP) dicht staat in de router?

No. LAN IP Protocol Type LAN Port Public Port Enable Configure
1 192.168.... TCP&UDP 21 21

en bij 'enable' staat een 'Vinkje' dus dit zou goed moeten zijn (het het ip adres in dit berichtje iets aangepast)

@RogerS: Dit is toch uitgaand verkeer, niet inkomend?? En portforwarding zal er ook niet bij nodig zijn, want de site staat op een externe server.

Tijs.

Het kan diverse oorzaken hebben:
Een firewall die de toegang weigerd.
Technische storing bij de hosting provider.
Of misschien is je IP adres geblokkeerd bij de hosting provider.

Geraak je d.m.v. een proxy op de website?

Sorry maar ik heb geen idee wat een proxy is.

Een tech storing lijkt me onwaarschijnlijk daar ik via een andere wifi wel toegang krijg met dezelfde laptop en zelfde instellingen.
Ik heb alle antivirusscanners van mn laptop uitgeschakeld ook bleek dit niet effectief

Verplaatst van "Programmeren > HTML" naar "Netwerk > Routers"

@dnTies. Standaard is idd dat alle verkeer van binnen naar buiten doorgelaten wordt. Ik doelde dus niet op portforwarding maar op firewall rules die mogelijk het ftp verkeer blokkeren.

Even verder graven. Wat me opvalt is dat je meld dat ook de website zelf niet via Wifi bereikbaar is. Dit zou dan duiden op een IP blokkade. Verder laat je een stukje van port forwarding in je post zien. Het IP adres 192.168..... is dat het IP adres van je laptop?

Zet dat vinkje bij 'enable' eens uit bij de port forwarding en test dan eens opnieuw.

Heb het geprobeerd, maar weer krijg ik de bovengenoemde melding.

NB. toevallig uur geleden bij mijn schoonouders geprobeerd. hier deed hij het binnen 2 seconden.

Maar even terug voordat we te ver zoeken. Kun je de website wel gewoon benaderen via wifi op deze laptop?

niet via mijn eigen wifi signaal, zoals gezegd gaat dit bij mijn schoonouders wel.

wifi via iphone doet de website het ook niet, 4G pakt hij hem wel...

Het lijkt er eerder op dat je thuis IP geblokkeerd wordt door de hostingpartij.

Heb je al met hen contact opgenomen?

Door bijv. (ik doe een gok) te vaak proberen in te loggen met een verkeerd ftp wachtwoord kan je IP geblokkeerd zijn. Dit is in ieder geval geen ftp probleem, want de betreffende server is in het geheel niet te bereiken.

Een IP blok zou je kunnen controleren bij de hoster van de website of gewoon een dag wachten. De blokkade wordt in de regel automatisch opgeheven. In de tussentijd zou je eens kunnen kijken wat je terug krijgt als je het commando PING www.jouwsite.nl uitvoert

via de ping geeft hij aan 'timout bij opdracht'

ik heb de website in beheer maar iemand anders heeft hem gemaakt en ik zou niet weten wie de host is? Ben namelijk nog een beginneling wat dit betreft.

ga naar de website van sidn.nl en vul in de zoekbalk je domeinnaam in. Op die manier kun je inzage krijgen in o.a. de technische contactpersoon of anders kun je kijken van wie de dns servers zijn. Dit is meestal ook de hostingprovider.

ik zie een technische contactpersoon, dit is een emailadres.

Kan ik hun een mail sturen met de vraag of ik geblokkeerd ben o.i.d.?

Dat kun je zeker doen. Om precies die reden wordt namelijk het technisch contactadres getoond.

Nou alvast bedankt voor jullie hulp, ik heb de webmaster een mailtje gestuurd met mijn vraag en een link naar dit topic.

Ik houd jullie op de hoogte zodra ik een email terug ontvang!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan