Filezilla server opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

chuigonzales

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Goedemiddag!

Ik heb eerst het bericht doorgelezen van Woodymax met als titel Filezilla configureren, maar dat heeft mij niet geholpen.
Ik zal eerst even de situatie schetsen en wat de bedoeling is.
Ik heb twee desktop pc's. Waarvan de nieuwste op Vista draait en de oudere heeft Media Server 2008 erop staan.

De oudere computer heeft Filezilla Server erop staan en de nieuwe computer heeft Filezilla client. Deze computers hebben beide een draadloze netwerkwerk adapter welke verbinding maken met een Orange Livebox.

Het is de bedoeling dat ik op afstand de server kan bereiken, maar tevens moet dit mogelijk zijn voor een vriend van mij. Ik heb begrepen dat het mogelijk is om met dit programma bestanden op de server te zetten en er weer af te halen.

Mijn kennis met PC's is goed, maar met netwerken en het opzetten van FTP servers is voor mij nieuw. Dus kan iemand mij vertellen wat ik stap voor stap moet ondernemen om het doel te realiseren? Als het nodig is kan ik wel een printscreen van de Livebox configuratie bij een volgend bericht plaatsen.

Alvast bedankt!!

Chuigonzales

Er is een kans dat je livebox poort 21 (FTP) blokkeert. je kan dit deblokkeren(bij de meeste routers) door de poort toe te voegen aan de NAT list met je local ip erbij. maar hoe je dit bij je livebox instelt weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan