Film afspelen op Asus EEE pad TF101 Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja79

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
73
Ik geef het op, ben al uren bezig om mijn films vanaf mijn wd tv live naar mijn tablet te krijgen zodat ik gewoon een filmpje vanaf mijn tablet kan kijken. Maar krijg het niet voor elkaar:evil: Ik ben er klaar mee en hoop echt dat jullie een simpele manier voor mij hebben zodat ik het werkend krijg. Ik heb al verschillende mediaplayers vanuit de android market gedownload, maar niets leest het... Hij ziet alleen mijn sd card.

Ik gebruik PS mediaserver en dat ziet er dan als volgt uit:

screenshot ps3 media server.jpg

Ik heb als APP WD TV Live Mediaplayer geinstalleerd en MXplayer met codec, maar spelen ho maar... Als ik de flm start vraagt de app of ik het via WD tv live player wil afsprelen of een externe player.
Heb het geprobeerd met mx player en WD player en VD player maar niets werkt...

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Het gaat om de Asus Transformer Eee Pad heb WIFI verbinding via de sitecom WL-581 N router
Er staat android 4.0 ICS op. Ik gebruik normaal gesproken de PS3 mediaserver
Vanaf de tv is het ook geen probleem om alles te kijken Heb zowel aan de pc als aan de WD Tv Live een externe harde schijf hangen.
deze locale schijf kan ik benaderen op mijn pc via WD TV link.

Alle bestanden zijn avi of MKV met .srt subtitles
 
Verplaatst van multimedia naar tablets

Jackall
 
Beide genoemde formaten kunnen mogelijk additionele ondersteuning nodig hebben. Om te controleren of er een minimale ondersteuning is zou ik eerst een simpel filmpje plaatsen in een low-res formaat. Als dat wel werkt ligt het waarschijnlijk aan de containers.

MKV is een zeer zwaar formaat. De meeste tablets op de markt (behalve de echt hele recente) kunnen geen mkv formaat direct afspelen. Het is wel mogelijk om een on-the-fly conversie te doen met sommige mediaspelers, maar die moeten dat dan wel ondersteunen.
 
ik heb een programmatje gedownload freemake video converter en kan nu mijn 1080 films omzetten naar android formaat. Als ik hem daarna naar de tablet kopieer is het probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan