Film afspelen op website!

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidonline

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
162
Ik heb een server en wil nu een film afspelen via een html pagina.
Dit filmbestand is een mpg bestand...

Het zijn allemaal kleine stukjes van onze vak achter elkaar enwil ze niet los erop zetten.

heb al heel wat codes geprobeert maar hij speelt het niet af...

Iemand een idee?
 
Wat dacht je van Movie Maker? Zet ze daar achter elkaar, en je hebt geen problemen!

Of je moet dit met flash doen, maar hoe dat moet weet ik niet
 
Het is al 1 file van 700 mb maar hij speelt niet af..

Ik denk omdat hij zo groot is...
 
Een .mpg bestand moet volgens mij eerst gedownload worden en daarna wordt hij pas afgespeeld. Of afhankelijk van welk programma gebruikt wordt om het bestand aftespelen download hij eerst een aantal procent en begint vervolgens al met spelen terwijl de rest nog gedownload wordt.

IPV zelf het bestand te hosten kun je het ook uploaden naar youtube, of google video. Waarvan de laatste mijn voorkeur heeft omdat deze je de mogelijkheid geeft de video niet openbaar te maken en de video dus alleen te zien is voor mensen wie jij de link geeft.

Nog een alternatief is om het bestand zelf omtezetten naar.flv en vervolgens door middel van een flash player aftespelen. Het flv formaat heeft als voordeel dat het gelijk begint met afspelen zonder dat je hoeft te wachten tot het hele bestand gedownload is.
 
De makkelijkste manier is je filmpje te uploaden naar youtube en vervolgens weer te downloaden. Youtube converteerd het dan naar flv, anders zou je zelf software daarvoor moeten aanschaffen. Maar misschien dat iemand anders een beter idee heeft hoe je dit kan omzetten aangezien youtube de kwaliteit van je filmpje aanzienlijk omlaag haalt.
 
Heb er nu een flv file van gemaakt...

Maar zit met het probleem dat ik niet weet hoe ik dit nu moet afspelen op een webpagina...

Iemand raad?:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan