film hapert bij afspelen vanaf harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos1984

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo.

Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van volgende laptop.

asus
core 2 duo 2,2 ghz

2gb intern geheugen
windows vista
videokaart ati radeon hd 2600 512mb

nou wil ik met deze laptop films kijken.

dus vlc gedownload

En downloaden maar.

Heb nu enkele films gezien, maar elke film hapert het beeld iets. Om de 5 seconden.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

hmmm volgens mij heb je iets van DivX nodig om films te kunenn afspelen, maar dat weet ik niet 100% zeker, je zou het altijd eens kunnen proberen. Je kunt het gewoon gratis downloaden.

Kijk eens in apparaatbeheer of je videokaart goed geinstalleerd is.

Hoi,

Misschien heb je de dvd's niet op de goede snelheid gebrand! (als het tenminste gebrande dvd's zijn)
Bij het branden van video dvd's is het belangrijk dat je niet full speed brand, sommige dvd spelers vooral oudere kunnen deze snelheid niet aan of de brander maakt foutjes omdat het te snel wordt gebrand! Dus probeer te branden bv x4 of x8. Gaat wel langzamer maar is wel effectiever!

Ps. Als je direct van de hd kijkt, zul je de juiste codecs moeten hebben, download anders k-lite codec pack (gratis)
Mvg,
Chico.:)

Laatst bewerkt:
Is het ondertussen opgelost?

nee, nog niet.

was op vakantie.

gebruik vlc, daar kan het niet aan liggen. het de nieuwste codec geinstalleerd.

misschien de combinatie vista primium met maar 2gig intern?

Laatst bewerkt:
Hmm, lijkt me sterk. Daar zou het prima op moeten gaan!
Maar is wel een lastig probleempje:rolleyes:

nee, nog niet.

was op vakantie.

gebruik vlc, daar kan het niet aan liggen. het de nieuwste codec geinstalleerd.

misschien de combinatie vista primium met maar 2gig intern?

Heb en EN VLC Player EN codecs geinstalleerd? Als dat zo is zou dat de oorzaak wel eens kunnen zijn. VLC heeft namelijk geen aparte codecs nodig, die zitten al in VLC zelf.

Hey allemaal

Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem, alleen is het bij mij alleen te zien wanneer ik mijn films afspeel op de TV via mijn laptop, en slechts heel af en toe op de laptop zelf.

Bij mij lijken de films zich soepel af te spelen, maar (voor mij heel ergelijk) elke seconde, soms zelfs nog sneller dan dat, hapert het beeld een miniscuul stukje. In het geluid is niks te horen, maar het is erg irritant om aan te schouwen wanneer, bij wijze van voorbeeld, je een helicoptervlucht over een landschap bekijkt. Dan zie je echt dat je niet soepel over het landschap beweegd. Als verwend filmliefhebber en bewerker is dit echt irriterend om aan te zien.

Ik heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden. De nieuwste codecs zijn geinstalleerd, en dit gebeurd bij zowel VLC als WMP en anderen.

Het lijkt mij aan de TV out te liggen? Zou iemand mij een beetje kunnen helpen?

Tnx alot.

Got this:
Acer 5920 G
2.2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2 cache
Nvidia GF 8600M GT Turbocache (512MB, up to 1280)
250 G HDD op 5400 rpm

laatste drivers: nVIDIA ForceWare X 169.09 for Windows Vista 32bit (laptopvideo)

np: na veranderen van de drivers is het probleem niet opgelost, dit blijft bij elke driver hetzelfde

Hoi,

Ligt het dan niet aan je provider?:confused:

Heb je wel een snelle internetverbinding? Heb je een thuisnetwerkje? Als er meerder pc aan staan en bv iets download gaat het van je snelheid af bij je andere pc's waardoor het video's streamen ook minder wordt!

Ik ben bang dat je hier niet zoveel aan kunt doen.
Tenzij iemand anders suggesties voor je heeft!
Succes verder.:)

Hey,

bedankt voor je reactie, maar het gaat bij mij niet om de streaming video's.
Het zijn echt films die ik afspeel vanaf de harde schijf. Dit zijn allerlei films van DVD-rips tot complete DVD's, avi bestandjes, noem maar op.

Het heeft dus niks met internet te maken. Als ik deze zelfde films afspeel van mijn koelkast PC via de TV is er niks aan de hand. Wil ik vanaf mijn laptop films op de TV afspelen gebeurd er dus dit.

hopelijk kan iemand mij verder helpen.

nogmaals bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan