Hallo allemaal,
Ik zit met 2 problemen en weet niet of ze met elkaar te maken hebben, maar ze zijn als volgt.
Ik heb de laptop HP 15-cb091nd dat is een:
- core i7
- Nvidia GEFORCE GTX 150 videkaart.
Heb een SSD schijf van 250gb(C
en een normale hardeschijf van 900gb(D
ongeveer. de D: schijf heb ik gedeeld in een losse schijf van 150g(Z
. die schijf is soms echt tergend langzaam terwijl die SSD schijf razendsnel is. Ik weet dat een SSD schijf sneller is, maar soms als ik op mijn gesplitste schijf Z: iets open dan duurt dat wel 10 seconden dat het opgestart is. dit lijkt mij niet normaal. op die schijf staan ook films op die ik via een HDMI kabel afspeel op mijn tv. Als ik de film kijk op de laptop speelt ie gewoon zonder problemen af. Als ik de film via de HDMI kabel afspeel, dan gaat de film allemaal haperen op tv. De Z: schijf is gewoon up-to-date en alle drivers en benodigde software is gewoon geïnstalleerd.
Zou mijn trage schijf en het haperen met elkaar te maken kunnen hebben? misschien omdat de schijf te vol aan het raken is? op de Z: schijf is nog 78gb beschikbaar. zal dit te weinig zijn om optimaal te kunnen functioneren?
Ik heb het afspelen van de film getest met verschillende afspeel progamma's (vlc, bs player, windows media player). ik heb ook het afspelen op verschillende TV's geprobeerd.
De video kaart is ook up-to-date.
Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
gr
Ik zit met 2 problemen en weet niet of ze met elkaar te maken hebben, maar ze zijn als volgt.
Ik heb de laptop HP 15-cb091nd dat is een:
- core i7
- Nvidia GEFORCE GTX 150 videkaart.
Heb een SSD schijf van 250gb(C

Zou mijn trage schijf en het haperen met elkaar te maken kunnen hebben? misschien omdat de schijf te vol aan het raken is? op de Z: schijf is nog 78gb beschikbaar. zal dit te weinig zijn om optimaal te kunnen functioneren?
Ik heb het afspelen van de film getest met verschillende afspeel progamma's (vlc, bs player, windows media player). ik heb ook het afspelen op verschillende TV's geprobeerd.
De video kaart is ook up-to-date.
Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
gr