Film op DVD zetten, Help hoe begin ik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je van het file dvd files gemaakt hebt met dvd author wel ja.
je hebt dan vob,bup enz files die kun je als video dvd branden met nero.
zorg dat alles terecht komt in de map video_ts in het brand scherm van nero.
 
Ja klopt ik heb die .vob files.... dus dan kan ik zo in een keer die video_ts map branden, ik zal even in Nero kijken of ik die optie kan vinden Video/DVD, die heb ik niet zien staan geloof ik.....ik kan tussen twee tabbladen kiezen dvd of video.
Ik pak dan DVD en dan krijg ik weer een ander scherm waar staat:
of ik een data, muziek schijf wil maken of kopieren.. dus dan moet ik daar zeker voor data kiezen???.. ik heb denk ik niet dezelfde Nero als jou..
 
ja gebruikt nero express zo te zien is ook onderdeel van nero.

kijk eens bij start / programma's onder nero daar zal denk gewoon nero staan.
sluit evt de wizzard af en kies inderdaad bij keuze menu cd/dvd voor dvd.
daar kies je dan dvd video
 
Ik heb alle opties gekozen maar ik zie nergnens DVD/Video staan, wel video of MiniDVD???
Of ik kan hem als data wegbranden.
 
kies bij 1 voor dvd
kies bij 2 dvd video
kies 3 om de bestanden toe te voegen.

nero2.gif


of voor nero express zie onderstaande.

attachment.php
 

Bijlagen

  • screenshot005.jpg
    screenshot005.jpg
    67,3 KB · Weergaven: 68
Bedankt Ron, ik doe het wel zoals het eerste voorbeeld, want als ik nero express doe dan zie ik daar geen DVD/Video bestanden staan....

Ik heb dit nu is dat goed, kan ik dat branden??
 

Bijlagen

  • dvd.jpg
    dvd.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 14
als je die files in de map video_ts zet zou het moeten werken ja
 
Die komen uit de map video_ts dus die kan ik gewoon branden.
 
Nou ik heb alles gedaan wat er op je site stond Ron... en ben gaan branden.. de film staat er prima op... alleen ontbreekt bij elke film die ik gedaan heb het geluid.. hoe kan dat???
 
heb je wel zo als in de handleiding ook staat bij tmpgencoder toen je de dvd template ingeladen had gekeken of onder streamtype systeem video+audio stream aangevinkt bleef staan.??

standaard spingt ie namelijk heel vaak terug naar ES ( video only )
 
Ja die stond op system (video + audio) de onderste had ik aangevinkt staan.
 
heel erg vaag dan snap er niets van.

heb je de vob files enz nog op je pc staan ??

speel die eens af met bv powerdvd
kies voor play from harddisk en zoek de map op waar ze staan.
kijk eens of je dan wel geluid hebt.
 
De VOB files heb ik niet meer maar ik merk als ik de mpeg versie van de film afspeel met een divx player dat ik dan ook geen geluid heb..
 
als er in het avi file wel; gewoon geluid zat is er duidelijk iets fout gegaan met omzetten.
en mijn vermoeden is toch dat na het inladen van de dvd template dat tmpg weer terug gesprongen is op ES video only.
 
Het zou kunnen dat hij weer terug gesprongen is op ES only, maar dat is dan buiten mijn zicht om gegaan, want ik heb er echt op gelet. Ben bezig weer een nieuwe film aan het omzetten.. en dan kijk ik eerst wel met Power DVD of er geluid bij zit, voordat ik hem ga branden.
Ik heb het nu al met twee verschillende films gehad. Blijf het vreemd vinden.
 
Pffffffffff het is gelukt hoor, ik heb eindelijk een film met geluid.. ik snap nog steeds niet waarom het bij de eerste 2 niet is gelukt.. en bij deze wel..
maar in ieder geval weet ik nu hoe het werkt.. bedankt!!:thumb:
 
bij elke film is het weer afwachten of hij geluid heeft na het omzetten. bij de ene film is er niets aan de hand en de andere film moet je eerst de audio rippen met virtualdub en opslaan als wav. en deze dan apart invoeren in tempgenc. zou dat nog eens proberen met die andere films, bij sommige is dat het enige probleem.
Ook kun je een avi file omzetten naar een dvd file met de gewone uitvoering van tempgenc en hoef je niet die andere te hebben, je moet wel even de juiste templates hebben, zal ze bijvoegen
 

Bijlagen

  • template.rar
    30,4 KB · Weergaven: 7
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan