Film op MP4-speler zetten Creative ZEN x-fi2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romyh

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Hallo,
Ik heb paar weken geleden een mp4 speler gekocht: Creative ZEN x-fi2 met 8GB.
http://us.store.creative.com/ZEN-XFi2-8GB/M/B002NKLREI.htm Schermresolute is 400x240.
Nu heb ik al meerdere films omgezet naar .avi of divx bestanden, maar kan elke keer geen film afspelen. Ik heb dit geprobeerd met het programma van de mp4 speler zelf en meerdere converteer programma's gedownload, maar het werkt niet. Video-instelling zijn niet goed geeft de mp4 speler aan. Het ligt dus waarschijnlijk aan die schermresolutie. Kan iemand mij hiermee helpen? Vind het namelijk zo jammer dat ik deze mp4 speler al een paar weken niet kan gebruiken om films op te kijken. Kan iemand een converteer programma vinden met die schermresolutie instellingen? Dit moet toch gewoon kunnen, daar is namelijk een mp4 speler voor.

Hartelijk dank alvast!! :D

Resolutie van de film is niet het probleem, maar de codec van het bestand.
Kijk hier eens rond: http://www.dvdvideosoft.com/

Deze is (vooral) interessant voor jou: http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-DVD-Video-Converter.htm
Nu moet je wel MP4 selecteren met het rippen van je DVD :thumb:

Ik heb dat programma gedownload en dan wil ik het uitproberen, dus dan klik ik daaronder aan bij indelingen: MP4 en wat moet ik dan bij voorkeursinstellingen aanklikken? Ik heb namelijk een Creative mp4 speler? Ik kan toch niet zomaar wat aanklikken?

(Volgensmij heb ik een uniek schermresolutie, breedbeeld, 400x240)

Maakt niks uit, probeer gewoon wat (ieder geval wel MP4 aanklikken) :thumb:

Maakt niks uit, probeer gewoon wat (ieder geval wel MP4 aanklikken) :thumb:

Nou ik heb het geprobeerd en het werkt niet. Er staat nu een .mp4 bestand op de mp4 speler en ik zet de mp4 speler aan en ik kan het bestand niet vinden om af te spelen. Dus het werkt toch niet?! Blijkbaar moet ik een ander bestand hebben?

Zit er geen software bij? :thumb:
Anders proberen te downloaden ergens :rolleyes:

Als je graag een film wilt kijken op je MP4, zal je eerst de Creative Central moeten installeren. Deze is erbij geleverd, of zou je eventueel moeten downloaden via internet (voor een betere versie). Als je via Creative Central je video's gaat plaatsen op je MP4, worden deze automatisch geconverteerd naar de .cmv bestanden, die de MX 8GB alleen kan afspelen. Andere bestandsnamen zoals .avi, kunnen niet afgespeeld worden. Het converteren duurt eventjes, maar daarna kan je wel genieten van goede kwaliteit film!

Als je graag een film wilt kijken op je MP4, zal je eerst de Creative Central moeten installeren. Deze is erbij geleverd, of zou je eventueel moeten downloaden via internet (voor een betere versie). Als je via Creative Central je video's gaat plaatsen op je MP4, worden deze automatisch geconverteerd naar de .cmv bestanden, die de MX 8GB alleen kan afspelen. Andere bestandsnamen zoals .avi, kunnen niet afgespeeld worden. Het converteren duurt eventjes, maar daarna kan je wel genieten van goede kwaliteit film!

Dankjewel voor je berichtje. Ik heb het bij meerdere films al geprobeerd om via Creative Centrale de film te rippen en dan af te spelen op de mp4-speler ook dat lukte niet. Maar ik ga het nu nog een keer proberen. Ik stop een dvd in de dvd-speler en start het rippen en ik kijk dan of het lukt. Ik hoef dus in dat programma niks te veranderen aan instellingen. Ik ben benieuwd.

Trouwens, je hebt het over dat de mp4 speler alleen maar .CMV bestanden kan afspelen voor de MX 8GB. Volgensmij heb je de verkeerde mp4-speler voor je. Ik heb een ander type van Creative, namelijk: Creative ZEN X-Fi2 8 GB Touch. http://www.bol.com/nl/p/elektronica/creative-zen-x-fi-2-touch-8-gb/9000000007494050/index.html Volgensmij geld voor mijn mp4 speler niet het bestand .cmv? Want als ik ga rippen met het programma dat erbij zit, komt er niet automatisch .cmv bestand uit.

Laatst bewerkt:
Nog even; Installeer dit programma (free download), dan heb je gelijk de benodigde codecs op je computer;
http://www.divx.com/en/software/windows/divx

Oke, bedankt :)
Ik ben heletijd bezig geweest om toch de film via het programma Creative Center te rippen en dan zo op de mp4-speler te zetten. Van alles geprobeerd, maar nu lukt het eindelijk, tenminste wel met 1 film.
Nu heb ik nog een andere vraag. Ik heb wel 20 films op 20 cds staan in divx formaat. Met het programma Creative Center kan ik alleen films rippen uit een cd/dvd station. Dus ik heb ik een cd in het station zitten en dan klik ik in het programma dat station aan om te gaan rippen, maar dan komen er helemaal geen bestanden te staan om te gaan rippen. ?! Hoe kan dit? Waarschijnlijk om het al in divx formaat is, maar het moet wel geript worden, ook in de juiste formaat gezet worden om het te kunnen afspelen op mijn mp4 speler. Wat moet ik nu doen of hoe kan dit?

Heb je die DivX player wel op je computer geinstalleerd?
Dan zou hij die bestanden wel moet zien.
Is het .avi formaat?

Heb je die DivX player wel op je computer geinstalleerd?
Dan zou hij die bestanden wel moet zien.
Is het .avi formaat?

Ja ik heb het gewoon geinstalleerd dat divx player enzo. Het is gewoon divx formaat en is dus al geript. Moet het toch gewoon doen??

Hoe kan ik trouwens dvd films, dvd-r, met nederlandse ondertiteling op mijn mp4 speler krijgen? want als ik dat ga rippen krijg ik natuurlijk alleen engels gesproken :(

ik heb hetzelfde probleem maar heb andere mp4 speler, ik heb veel al geprobeert, er stond al een filmpje op toen ik het kocht en ik heb alle instelling en de codec enz. gelijk gemaakt. maar ik kan hem nog steeds niet afspelen er staat dan op mijn mp4 dan formate fout.

kan iemand mij hiermee helpen???

Voor mijn HTC Hero met Android gebruik ik nu de Videodora iPod converter, en stel hem in als een 2e generatie ipod. Misschien werkt dit bij jou ook? Probeer anders eens zelf een vraag aan te maken, dan krijg je misschien wat meer hulp ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan