Film opslaan in Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik heb problemen met het opslaan van bestanden in Movie Maker. Nu ben ik een enorme leek op dit gebied. Ik was bezig met een projectje van verschillende video's die gemaakt zijn met mijn digitale fotocamera. Kan het zijn dat deze bestanden niet geschikt zijn om op te slaan in Movie Maker?
 
Ik heb mijn video van 54 minuten nu maar in drie delen gesplitst. Dit was een succes, want alle drie de filmpjes zijn nu wel al filmbestand opgeslagen.
Helaas, kwam ik wel weer het volgende probleem tegen waar ik behoorlijk chagrijnig van werd. Via SONIC had ik de filmbestanden 'geïmporteerd' om ze zodoende op één dvd te kunnen zetten. Na drie kwartier was het branden klaar. Nadat ik de dvd in mijn dvd-speler had gedaan om naar het resultaat te kunnen kijken, zag de film er fantastisch uit, alleen....
..er is geen GELUID bij!
Hoe krijg ik geluid bij mijn film op dvd? Ik heb al gekeken bij extra en opties, maar ik kom er nog niet uit. Wel kwam ik erachter, dat als je een vcd maakt, dat er dan wel automatisch geluid bij zit!
 
Ik heb met veel interesse dit topic zitten lezen, ik heb namelijk hetzelfde probleem. Overigens ben ik nano-computertechnisch, dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen ontzien ;)

Ik heb gister een filmpje gemaakt met windows movie maker van 100foto's, met liedjes eronder en natuurlijk teksten erbij/erdoor. Dit geheel heb ik als 'project' opgeslagen. Toen ik het echter als 'movie' wilde opslaan kreeg ik dezelfde melding als die hiervoor al werd genoemd.

Ik heb genoeg opslagruimte, de map die ik heb uitgekozen bestaat en ik heb niets aan de geimporteerde foto's en mp3's veranderd. Toch wil hij niet opslaan.

Zou het aan mijn werkgeheugen kunnen liggen? En wat kan ik nu doen?

Het is een filmpje van 1,02MB geworden. Ik dacht dat ik het misschien in drieen kon knippen, maar ik weet werkelijk niet hoe ik dat moet doen. (Het lukt me wel de foto's te knippen en plakken, maar dan ben ik audio en title kwijt). Heeft iemand misschien nog een gouden tip? (Kan ik het geheel naar iemand mailen met snellere computer?!)

Alvast bedankt!
 
Het zou gewoon moeten werken!
Ik weet niet hoe je het filmpje op slaat ik neem aan dat je van je MSWMM bestand deze wilt opslaan als WMV bestand.
open dit project in je windows movie maker en controleer of alles geladen is zoals je het filmpje in elkaar gezet hebt.
Als dit het geval is ga je naar bestand en klik je op filmbestand opslaan.
selecteer deze computer en klik volgende.
geef dan een naam voor je film en een bestemming waar je de film op wilt slaan.
en dan volgende
gelijk nog een keer volgende
Het programma gaat hem nu opslaan als Wmv en klik uiteindelijk als die op 100% is op voltooien!:thumb:
 
Ondertussen heb ik al een maand niets meer aan die film gedaan. Waar het probleem van het geluid vandaan komt weet ik intussen. Het ligt aan mijn dvd-speler (en ik dacht nog wel, dat ik zo'n goeie had; van JVC), waarop staat, dat er wel DVD-R op af te spelen is, maar geen DVD+R (althans niet met geluid). Want bij enkele familieleden en vrienden heb ik mijn dvd/film in hun dvd-speler gedaan en was het resultaat gewoon goed; dus met geluid en beeld.
Ik heb nog wel een tip voor anderen: nadat ik mijn film van 53 minuten in drie delen heb gesplitst, had ik een menu gemaakt met de aankondigingen: deel 1, deel 2 en deel 3. Maar als je de dvd afspeelt dan stopt de film niet na het eerste deel, maar gaat gewoon door. Dan is het wel storend als je tussendoor die aankondigingen/onderbrekingen ziet. Laat je die aankondigingen weg, dan wordt de film alsnog in zijn geheel afgespeeld en merk je niet, dat het drie delen zijn!
Probleem/discussie gesloten. Iedereen die gereageerd heeft wil ik heel hartelijk bedanken voor de getoonde interesse.
 
Opslaan gaat nog wel als *.wmv daarna branden voor dvdspeler is het probleem

Hallo allemaal,
Ik ben bezig om tapes om te zetten naar dvd die ik kan afspelen in een dvdspeler.
Winmoviemaker is best een aardig programma daarvoor maar als je je project wilt opslaan als film (klaar voor bekijken) is alleen de type wmv mogelijk of direct branden op dvd maar dan weet ik niet of je dit dan kan afspelen op een normale dvdspeler op je tv. Als ik Nero 6.x wil gebruiken om het filmpje te decoderen weigerd hij omdat windows "verbied" dit te doen. Mijn eigen filmpje!:mad:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit omzeil? Of moet ik gewoon niet wmm gebruiken maar wat anders?

copykat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan