film van computer op tv afspelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lijn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lijn

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Ik wil graag gedownloade films die ik op de computer heb staan afspelen op tv.
Op TV zit hdmi 1 en 2 ingang en op computer zit DVI I ingang. Heb nu een HDMI kabel gekocht met verloopstukje naar dvi en dat aangesloten op computer en TV (dhmi 2 ingang).
Krijg nu wel beeld op de tv maar alleen de bureaubladachtergrond (geen pictogrammen) van de computer (?) en weet niet hoe je nu de film die ik afspeel op computer met vlc media player op de tv moet krijgen.

wie kan mij helpen.

ik vermoed dat je nu je bureaublad hebt uitgebreid. als het goed is kun je dan het vlc venster naar de tv toe slepen.

Je kunt ook in je videokaart eigenschappen kijken naar de optie om te klonen. dan heeft je tv hetzelfde beeld als je monitor maar dat is even afhankelijk van je driver

Dank voor je mail maar ik begrijp het niet goed. Hoe 'sleep ik het VLC venster naar de tv'? Waar zit de TV is dat beeldscherm 2? Want daar kan ik niets naar verslepen....

Ook zie ik niet een optie 'om te klonen'....?? Weet gewoon niet waar ik moet kijken
Wat ik kan zien is:
Beeldschermadapters: NVIDIA GeForce 8600 GS
Beeldschermen: Algemeen PnP-beeldscherm
SyncMaster 940 NW
Ik kan wel op NVIDIA gaan staan met rechtermuisknop maar daar staat niets waar ik kan doen wat je aanraadt....

Ha! Het is gelukt. Je moet letterlijk het VLC programma verschuiven 'buiten je computer' naar het andere scherm :-) geweldig wat een oplossing. We hebben alleen nu wel een verrekijker nodig want de muis zit nu op de tv 6 meter verder.... nou ja, reden om een draadloze muis te kopen!
Dank voor de tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan